6-bens stik, hvor?

Er der nogen der har set et sted hvor man kan kF8%be denne type stik?
http://www.iprint3d.org/images/components/Large/6Pin_IDC_Header_lrg.jpg

Jeg har ikke kunnet finde nogen ved de danske forhandlere jeg har
kigget ved og heller ikke pE5% ebay..! ME5%ske den forkerte sF8%geterm?
Har sF8%gt pE5% IDC stik og hvad jeg ellers kunne komme i tanken om! :-(

Ja jeg kan jo bare bruge en dobbelt pin-rE6%kke - men jeg ville
foretrE6%kke de her stik hvis jeg kunne finde nogen, sE5% jeg ikke kan
vende ledningen forkert!

Mvh
Brian

Re: 6-bens stik, hvor?

Cypax har dem under IDC.

6 pins er generelt lidt mere "tricky" at finde.

Re: 6-bens stik, hvor?

Jo tak skal du have! Men hvordan hulen bestiller man fra dem!? Der er
lidt langt til Karup for at hente et par stik...
Jeg har ikke en bruger pE5% deres side i forvejen - kan man overhovedet
bestille fra dem somprivat?

Brian

Re: 6-bens stik, hvor?

Svjv - nej, så skal du være momsregistreret.

Re: 6-bens stik, hvor?
Hej Brian

Er der noget i vejen for at købe dem her ?

http://www.pololu.com/catalog/product/854

Max

Re: 6-bens stik, hvor?

Andet end prisen? Nej...

ME5% nok indrF8%mme at kF8%be dem fra USA til 6 kr/stk er lidt voldsomt,
specielt nE5%r fragten koster 50 kr og jeg derfor max kan bestille for
30 kr (5 stik) hvis jeg vil undgE5% at betale moms og 175 kr i gebyr for
at fE5% lov til at betale momsen!

Re: 6-bens stik, hvor?

Så køber du 10 polede hel eksempelvis el-supply, eller lavpris
elektronik, fjerner 2 ben i hver side og dit 6 polede kan sættes
i.....

Re: 6-bens stik, hvor?

Det er selvfF8%lgeligt rigtigt og det bliver nok ogsE5% "nF8%dlF8%sningen"
hvis jeg ikke finder nogen et andet sted!

Brian

Re: 6-bens stik, hvor?
Hej Brian

Undskyld, jeg troede du havde brug for den.

Men pas du bare på dine småpenge :)

Max

Re: 6-bens stik, hvor?

Jamen jeg synes jo bare det er lidt dyrt at kF8%be dem til 16 kr/stk,
det bliver det til inkl porto - ikke mindst fordi jeg max kan bestille
5 stik.

Jeg fandt dog lige nogle pE5% ebay.com - har ellers kigget pE5% den tyske
og den engelske flere gange med mange forskellige sF8%ge termer - men
kom sE5% til at tE6%nke pE5% at jeg ikke havde prF8%vet .com!
SE5% nu har jeg bestilt 20 stk til 42 kr - lidt en anden pris!
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item3D%130339687576&ssPageNam =
e3D%STRK:MEWNX:IT

Brian

Re: 6-bens stik, hvor?
Hej Geronimo

Har man brug for dem, ja så skal 16 kr. vel ikke ødelægge det,
begynder man at tænke i økonomi på de ting man laver i
hobbyværkstedet, ja så skal man nok lade være. Jeg har lige
lavet en lille dampmaskine i værkstedet, ja den koster vel ca.
det samme som en ny lille bil :)

Re: 6-bens stik, hvor?

Der er jo ingen grund til at gF8%re det dyrere end nF8%dvendigt, slet ikke
nE5%r man netop som hobbyprojekt har tiden til at vente pE5% levering fra
fjernF8%sten eller lignende!
Ja det er sE5% bare min mening, men jeg tror min SU er ret enig... ;)

Der er alligevel stadigvE6%k sE5% meget jyde i mig at jeg hellere vil
bruge en uge pE5% at finde en lF8%sning der er billigere og vente lidt
lE6%ngere end at kF8%be det nu og her til en pris jeg ved der er mange
gange hF8%jere end hvad jeg bF8%r kunne skaffe det til!

Brian

Re: 6-bens stik, hvor?
Hejsa,

Billeder, billeder, .....

/C

Re: 6-bens stik, hvor?

Lige min tanke :-)

--
Uffe Bærentsen

Re: 6-bens stik, hvor?
Hej Uffe og Klaus

I har selv været ude om det, det er ikke nær
så spænnende som det lyder :)

http://www.sandcastle.dk/artikler/damp.avi

Max

Re: 6-bens stik, hvor?

Det er da vist op til os at bedømme bagefter :-)

Det var da en rigtig nydeligt udført dampmaskine.
En fornøjelse at se :-)

Overvejer selv at kaste mig over noget lignende.

--
Uffe Bærentsen

Re: 6-bens stik, hvor?
Hej Uffe

Tak for roserne.

Jeg er igang med at skaffe kobber stumper til
at lave en kedel af. Jeg kunne tænke mig at
lave en gasfyret kedel.

Jeg overvejer også at lave en tocylindret maskine.

Det er jo også sjovt hvis man har maskinparken.

Jeg kan forøvrigt anbefale

http://modeldampklubben.dk/forum /

Max

Re: 6-bens stik, hvor?

Stadig som simpel oscillerende cylinder?

Eller går du næste gang efter noget mere kompliceret?

I så tilfælde er der lidt typer at vælge imellem her:
http://www.bittercreekwesternrr.org/Dockstader-Valve-Gear.html

Re: 6-bens stik, hvor?
Hej Klaus

Det skal være dobbeltvirkende cylindre så den kan starte
selv og retningen kan omstyres med en Stevenson ventil,
tror jeg det hedder :)

Max

Re: 6-bens stik, hvor?

Det ligner nu ikke jer to at være off-topic på den måde selvom det er
interessant. :-D

God (h)jul...

/lars

Site Timeline