5V switchmode

Jeg er kommet i den situation jeg har lavet et print (4lags) som jeg har
brugt i noget tid, men et nyt addon modul har gjordt at +5V forbruget er
blevet væsentligt større, og min 7895 bliver meget varm.

Nogle der kender en god lille switchmode jeg evt. kan bruge indtil jeg
skifter layoutet på mit print til en LM2595 switcher?

Jeg har muligheden for at lave et lille print med en 2595, men det var for
at slippe for det.. input skal være 18-32(35)V.... og 1A er længe nok.

Det skal helt kunne moteres enten med ledninger eller der en 7805 er
monteret i printet

Nogle forslag?

Kasper

Re: 5V switchmode

Større køleprofil! Er spændingen stabil? Du mener vel 7805?

7805C er 1A, hvis der er nok køling.
Slippe for hvad?

En ekstern adapter. Eller har jeg ikke forstået hvad du ønsker...

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: 5V switchmode

Jeg tror han mener en 3-benet switchmode kreds han kan stoppe i printet
istedet for 7805'en.

Sådan en fætter her f.eks.:

http://www.recom-international.com/switching_regulator_R-78xx.html

Egentligt ret smart :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: 5V switchmode

Virkelig nice, ved du hvor man kan få dem ?

Kasper

Re: 5V switchmode
Hej!

Nej, kunne bare huske noget om disse kredse fra et blad jeg læste i.

Men du kan vel bestille et par samples :o)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: 5V switchmode

RS har dem, søgte kun på farnell først...

Mange tak for hintet

Kasper

Re: 5V switchmode
Hej!

No problemo :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: 5V switchmode
NB !  den 3 benede  leverer kun 0,5 A

Hans-Ole

Re: 5V switchmode

Det skulle også være rigeligt, det er effekten i 7805 der bliver for stor
pga. den store spændings forskel

Kasper

Re: 5V switchmode

SE6%t en PNP hen over den sammen med et par modstande.

Site Timeline