5V SMPS IC/regulator

Jeg skal lave en SMPS der regulerer til 5 V fra 7,5 - 16 V, op til 8 A.

Er der nogle der har nogle gode ideer til et firma der kunne producere en
integreret kreds, med styreelektronik og switch indbygget. Jeg har kigget på
hos Maxim (MAX787) og ON Semi (MC34167) men disse leverer max 5 A. Begge
skal bot forsynes med diode og spole og de er kørende.

Evt. kan en løsning med ekstern FET og seperat styrekredsløb bruges. Men det
hele i et TO 220 (eller lignende) hus er at foretrække. Gode ideer til hvor
jeg skal lede?

--
MVH Troels

Re: 5V SMPS IC/regulator

Linear

Linear.com

Re: 5V SMPS IC/regulator

Takker, de har lige den jeg kan bruge. (LT1270).

--
MVH Troels

Re: 5V SMPS IC/regulator

Den sender de som sample til dig, men er den kraftig nok ?

Re: 5V SMPS IC/regulator

Ja, jeg har netop bestilt to styks som samples.
LT1270A har max switch strøm på 10 A. Hvis den kører som buck konverter
klarer den fint 7.5 A på udgangen, det rækker sådan ca. lige til mit formål.

--
MVH Troels
www.broendbjerg.dk

Re: 5V SMPS IC/regulator

Okay, du skrev braae 8A fra start af....

Re: 5V SMPS IC/regulator

Jeps jeg ved det. Pt. er det maksimale strømtræk på 6,5 A, det ekstra
spillerum var blot rart at have idet der så er plads til udvidelser i
designet. Normalt vil strømtrækket ligge på 4-4,5 A. Så der er heldigvis
lidt ekstra at gi' af.

Hvis du er nysgerrig er forsyningen til en pc der skal bruges i bilen. :-)

--
MVH Troels
www.broendbjerg.dk

Re: 5V SMPS IC/regulator

hvad gør du ved 3.3V'en ? og 12V ?

Kasper

Re: 5V SMPS IC/regulator

Det MB jeg bruger har ikke behov for 3,3 V'en trods det at det er et ATX
kort (K6-2). 12V bliver nok lavet med en MC34167T da der her ikke er helt så
høje krav til strømmen (2 A.)

--
MVH Troels
Ford Siera 2.0i DOHC