5V relæer til genbrug - hvor ?

Har nogen af jer ikke en ide til hvor man kan få
fat i store printplader med små 5V relæer ?

Mvh KS

Re: 5V relæer til genbrug - hvor ?
Der var vist noget med at der var en gut eet eller andet sted, der købte
defekt/overskud fra produktion, og man kunne så kigge en rodekasse igennem,
og købe pr. kg. men det er aldrigt lykkedes mig at opspore manden, eller
nogen andre med en lign. "forretning".

Det kunne ellers være en nem måde at forøge lageret af spændende dele på.

Det forekommer mig at der har været snak om en gut i silkeborg, men måske
andre kan hjælpe med en adresse? Jeg er også slemt int. i dette.

Mvh
Henrik

Re: 5V relæer til genbrug - hvor ?

Hennings Electronic i Sejs ved Silkeborg er nok manden, men jeg tror
dog ikke han sælger pr.kg.
Det har jeg ihvertfald tilgode ;o)

Hvilke og hvor mange relæer skal du bruge ?
Vi har en hel del udrangerede styrekort hvor jeg arbejder,
hvorpå der sidder nogle 5V DIL-relæer.
Måske vi kunne smide nogle din vej ?

Re: 5V relæer til genbrug - hvor ?
Jeg kan undtalelsesvis levere nogle med een skiftekontakt.
De sider stadig i printet fra den oprindelige konstruktion.
Bruger ca. 20 mA ved drift. Der er 48 på hvert print.
Det er forresten Siemens relæer.
De sidder i en "Box" der faktisk er en hel computer, hvor der er 48
optokobler indgange og 48 relæ udgange.
Processoren er en intel 8085. Programmet ligger i en eprom.
Styre chippen fra processor til relæ/optokobler er en intel 8255 IO chip.

Nåeh, Silkeborg - Det må være Hennings Elektronik på 86846022.

N - Slagelse.

igennem,

Re: 5V relæer til genbrug - hvor ?
Jeg er helt klart interesseret, men der er lidt langt til Slagelse.

Men hvad taler vi om af
1)  antal - skal jeg 'tage' det hele
2) hvad koster det

lad os evt. fortsætte på mail, men DIN er fyldt op - jeg har prøvet.

mvh Ks

på.
måske

Re: 5V relæer til genbrug - hvor ?

Du skal ikke give noget. Du får een "computer" for at hente den, dvs 48
relæer.

Nej min adresse er ikke fyldt op, men falsk.
Du får lige een der er oprettet til foremålet:
nullergoj(snabel-a)postkasse.net

Re: 5V relæer til genbrug - hvor ?
Er der nogen som ved hvad der sidder på
udrangerede tlf-centraler, der var da masser
af relæer før i tiden ?

Én taler om 'en mand i Silkeborg' som har
genbrugsmaterialer i elektronik - kender nogen
adresse og tlf ?

mvh KS

Re: 5V relæer til genbrug - hvor ?

Hennings Elektronic, måske.