5v- 6v

Er der nogen der kan fortælle mig om der sker noger ved at lade på et
batteri med 6v, i stedet for 5v. Problemet er at jeg har en 220v lader, der
lader 5v 300 mA, men jeg vil bruge
en 12v billader og den lader med 6v ??? mA, denne lader er fra en mobiltlf.
Nokia 6320 ( Li-on 3,7v)
Det batteri der skal lades på - med de 6v - er et Li-on 3,7v 650 mAh.
Stikkene passer sammen så det er ikke noget problem, men jeg er bekymret for
5v batteriet da det er noget specielt og dyrt.

Mvh

Re: 5v- 6v

Du kan ikke lade et 3,7 volt batteri med hverken 5 eller 6 volt, der
sidder et ladekredsløb imellem. Hvad det kredsløb kan tåle er der nok
ingen der kan svare på, ud fra dine oplysninger.

Re: 5v- 6v
men der sidder kun en ledning til batteriet, det ser ikke ud til at der er
noget elektronik mellem laderen og batteriet, havd der er i telefonen ved
jeg ikke.
mvh.

Re: 5v- 6v

En af mine venner havde en af de billige THansen ladere til
cigarettænderstikket der døde.
Da vi adskilte den, var der en simpel stepdown switcher inden i.
Han monterede en 7805 i en lille alukasse for køling. Brugte den gamle
ledning og forbandt boksen direkte til bilbateriet.
Mobilen er en Nokia 62 et eller andet og det virker da lade kredsløbet er i
mobilen.

Benny

Site Timeline