5v - 6v

Er der nogen der kan fortælle mig om der sker noger ved at lade på et
batteri med 6v, i stedet for 5v?

Mvh

Re: 5v - 6v

-nej.

Ingen viden om hverken lader eller batteri, giver ingen svar.

Bo //

Re: 5v - 6v

det kommer an på hvilket batteri kemi det er.
nicd/nimh gør det.
pb tænk dig om. overvåg.
li-ion / li-po DO NOT

Re: 5v - 6v
Det er fordi jeg har en 220v lader, der lader 5v 300 mA, men jeg vil bruge
en billader og den lader med 6v ??? mA, denne lader er fra en mobiltlf.
Nokia 6320 ( Li-on 3,7v)
Det batteri der skal lades på - med de 6v - er et Li-on 3,7v 650 mAh.
Stikkene passer sammen så det er ikke noget problem, men jeg er bekymret for
5v batteriet da det er noget specielt og dyrt.

Re: 5v - 6v

styringen af ladningen foregår ikke i det du kalder laderen men i selve
telefonen. se det duer ikke. desuden risikerer du at grille elektronikken
hvis du giver en 5V aplikation 6V. risikoen er forholdsvis lille. men den er
der.

Re: 5v - 6v

Jeg er ret sikker på, at der skulle have stået Nokia 6230 og ikke 6320 ...

Da ladekredsløbet sidder i telefonen og ikke i laderen, kan du godt bruge
din 6V billader.  Telefonen skal nok brokke sig, hvis den ikke vil finde sig
i det.

/Preben Friis

Site Timeline