50-ohm højttaler

I forbindelse med opsætning af et port telefon system opdagede jeg at
højttaleren var røget ved døren. Problemet er at det er en 50-Ohm's
højttaler og de er åbenbart  meget svære at få fat i, har prøvet diverse
steder uden held. Så var det jeg tænkte om man på nogle måder kunne få en
"normal 8-Ohm's højttaler til at passe? Kunne man fx. sætte en modstand før
højtaleren så den kunne "erstatte" den manglende modstand? Håber nogle af
jer elektronik "hajer" har en god løsning.

Med venligh hilsen og tak for hjælpen.

Benny

Re: 50-ohm højttaler
før

Ja du kan sætte en 42 ohm (måske 39 ohm) modstand i serie med højttaleren.
Lyden bliver dæmpet en hel del af formodstanden.
Men er det ikke en højttaler med en diameter på et par cm? De plejer da nok
at være højohms og til at få fat i. Prøv at finde en Walkman hovedtelefon og
kik på højttalerne dér.

Michael Lund Sørensen
Re: 50-ohm højttaler
Hej igen

Tak for informationen, det var da ærgeligt da det er det eneste som er i
vejen med port telefon systemet, er der eventuelt nogle her i nyhedsgruppen
som har en god idé til hvor man evt. kan skaffe en højttaler 50mm i
diameter, 50 Ohm og 2-2,5 watt?

Med venlig hilsen
Benny

en
af
højttaleren.
nok
hovedtelefon og

Re: 50-ohm højttaler
Hej Benny

nyhedsgruppen

Visaton har nogle på 50 mm. http://www.visaton.com/english/chassis.htm

Type nr. er K 50 WP 50 OHM

Visaton har en del forhandlere i danmark.

Mvh Max

Re: 50-ohm højttaler
Jeg har en del 25 ohms HT i den størrelse,sådan en er næsten gratis til
afhentning i Rødovre
VH Lars Arup
nyhedsgruppen
diverse