50 hz brum !

Jeg håber dette er den rette gruppe.

Jeg har til radiobrug brug for at interwieve via telefon en mikser og
har skilt en gammel telefon ad.

Fra en AUX-udgang på mikseren har jeg et fint signal.
Telefonens HT-udgang har jeg koblet til en indgang på mikseren, og der
er masser af signal, og selve lydkvaliteten er ok. Problemet er, at
der på denne er brum (tilsyneladende 50 hz)
Hvordan filtrerer jeg denne brum væk. Et filter måske, men hvilke
komponenter og hvordan forbindes disse.

Er der et teknisk geni der kan hjælpe ?

--
Støt Noget Stort

http://www.tungogsmuk.dk

Re: 50 hz brum !

Du har enten en ground loop, eller problemer med en forsyning.

Enten skal du have et højpasfilter, ellers skal du finde ud af, hvor
brummet kommer fra.

Re: 50 hz brum !

Hvis det skal virke rigtigt og uden brum så skal du nok droppe telefonen.
Jeg har nogle tegninger fra nogle gamle opgaver som sikkert kan hjælpe dig
på vej i den rigtige retning.
Hvis du er interesseret må du skrive direkte til mig " tegninger må ikke
smides på nettet."

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Dem vil jeg meget gerne kigge på.

Fjern *no-pet* fra flg.

thiemer*no-pet*@2tykke.dk

på forhånd tak
--
Støt Noget Stort

http://www.tungogsmuk.dk

Re: 50 hz brum !
Brug en skilletrafo, det er den eneste måde du kan få det til at virke på
(læs: Det var den eneste måde jeg fik det til at virke på i sin tid da jeg
lavede sådan en dims)

Det burde være ok med en 600-600 Ohms type beregnet til audiosignaler.

/Niels

Re: 50 hz brum !

Jeg har en del gamle telefon transformatore små lille søde nogle.. kender
ikke impedans/omsætning på dem, mendu kan få smidt 2 gratis i nakken hvis du
er interasseret...

Kasper

Re: 50 hz brum !

Må jeg få én også? Jeg betaler gerne fragten :-)

--
M.V.H
Christian Iversen

Site Timeline