Latest threads in Electronics (Danish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Lille FM-sender
Men hvor finder jeg oplysninger om hvor stor (lille) sendestyrke + Mvh Erik
5
5

Arduino 7-seg
Har anskaffet et modul med 8 stk 7-segment displays (MAX7219). Pos. 0 skrives 0 Pos. 1 skrives 6 Pos. 2 skrives 7 Pos. 3 skrives 8 Har C(++) en "integer position" funktion der kan bruges til at...
4
4

Effektregulering af ~2400W
1] ere overkommelig passende metode til at effektregulere en dyppekoger. Det sidste punkt er det springende punkt for mit vedkommende. Hvad skal der til for at styre godt et par kW? Jeg har...
9
9

Arduino og TFTLCD display
Er der nogen her, der har brugt Arduino i forbindelse med TFT LCD
4
4

Fra telefon til lydfile.
HM
3
3

audio transformator
Jeg har en bilradio med et audio jack in. 1.2Kohm/2x3.2ohm Leif
2
2

Komponent alternativer: TVS15 + BS170
et diagnose RS-223 interface. 1) BS170 FET har jeg ikke, kan en IRF540 bruges istedet ? 2) TVS15 kender jeg slet ikke :-( Hvad er det, og er der nogle alternative tricks til denne komponent ? Mvh. Bo.
4
4

Belastning af trafo med ensretterbro og kondensator
Belaster 2 mindre udglatningskondensatorer trafo og ensretterbro mindre end 1 stor kondensator? Karl Erik.
8
8

Ulf Pilgaard anbefaler - Revitive Cirkulationstræner?
kr. vh.
1
1

Microjack
Hej guppe Kan man afmontere et sttik fra en kabel som er klippet over. Det drejer sig om stik med plastik/gummi omkring. Med venlig hilsen
1
1

dørklokke - få min mobil til at ringe når der r inges på min dør ?
Hej forstyrre naboerne) r ellers smart ud}. mvh erik
8
8

PIR føler
Hej! Kan nogle oplyse om man skal montere afbryder foran lamper der styres af en I mine unge dage hed det sig at alle lamper og brugsgenstande skulle kunne Venligst J. Nielsen
2
2

L78xx vs. LM78xx
Er de det? Karl Erik.
8
8

Opladning af li-ion batteri
Da jeg ikke har nogen oplader til den, har jeg opladet den med min jeg betragtet batteriet som opladet. Det tog 5-6 timer. Er det helt hen i skoven, eller er det ok som en adhoc-opladning? 1. 2....
4
4

CO2-neutral "fri energi" døgnet rundt overa lt på jorden
(Svar til dk.teknik.energi ) Anvend en varme-IR selektiv overflade (a la Stanford) med fx en Stirlingmotor, en elektrisk generator - og to heat-pipes: Precision Stirling Engine: Citat: "... Ultra Low...
2
2