5 - 24V transceiver

Hejsa

Jeg har noget udstyr, der normalt skal styres med 24V digitale
jeg gerne styre fra en uC'er. Hvem laver en 5 til 24V transceiver, lig
dem, man anvender til ex RS232 eller RS485?

HE5%ber, der er nogen, der kender en sE5%dan (Det kan selvfF8%lgelig laves
med transistorer og spE6%ndingsdeling m.v. i modtagerenden, men vil da
hellere anvende en transceiver :-) )

Mvh.

T.

Re: 5 - 24V transceiver

Hvor mange datalinier hver vej drejer det sig om ?

// Per.

Re: 5 - 24V transceiver

Hej Per

Der er 10 outputs og 4 inputs

Re: 5 - 24V transceiver

Kan du ikke bruge de gode gamle 1488 og 1489 kredse til RS232 til det?
Driveren behøver ikke nødvendigvis at køre på en symetrisk forsyning -
stel og minus kan vist godt lægges sammene; sådan var det da lavet da
Circuit Design for 20 år eller deromkring siden lavede en Pin-brænder
til EPROM og EPLD kredse. Alternativt lav det med Op-Amp'er og dem kan
der være 4 af i en pakke.

Ville du evt kunne klare dig med Open-collector-udgange plus pull-up
modstande fra en TTL-kreds eller Darlington-driverkreds som ULN2003?

/Lars

Re: 5 - 24V transceiver
On 28 Apr., 22:07, Lars Peter Larsen

Hej Lars

Det er slet ikke umuligt, jeg kan det. Jeg har selv tE6%nkt pE5% ULN'erne,
men kunne man begrE6%nse antallet af kredse ved brug af en transceiver,
sE5% var det jo vE6%rd at overveje. Det skal bruges til at styre et Festo-
anlE6%g med. De laver dog et interface til deres PLC'er, der kF8%rer
direkte pE5%, men jeg F8%nsker netop at anvende en microcontroller til at
styre det med i stedet, da det er til undervisningsbrug - netop det,
at programmere microcontrollere.

Mvh.

T.

Site Timeline