4g+4g Kingston SDkort

Jeg har et 8Gb Kingston memorykort, som ikke kan indeholde mere end 4Gb.
Når jeg ser i w7-lagerstyring er der en fungerende 4Gb partition, der
virker som normalt, og kan omformateres i både ntfs og fat.
Derudover er der en uallokeret partition på 4 Gb, som jeg absolut ikke
kan komme i nærheden af med nogen værktøjer. Alt er grayed ud.
Jeg har hidtil anset dimsen for defekt, indtil jeg pludselig ser på mærket:
https://dl.dropbox.com/u/2768449/4g-kingston.jpg
Det er mærket 8Gb, men i hjørnet står et C4 og SD4/8GB

hvad driller mig?

Re: 4g+4g Kingston SDkort

Måske:

Compatible — with SDHC & SDXC host devices; not compatible
with standard SD-enabled devices/readers
File format — FAT32

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk/karlerik/ - Ny hjemmeside
http://produceret-i.dk/ - Køb danske produkter

Re: 4g+4g Kingston SDkort

http://www.kingston.com/datasheets/sd4_en.pdf

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk/karlerik/ - Ny hjemmeside
http://produceret-i.dk/ - Køb danske produkter

Re: 4g+4g Kingston SDkort
Ok, det forklarer så mærkningen,
men desværre ikke hvorfor computeren kan se 8G, men kun bruge de 4.

//finn

Re: 4g+4g Kingston SDkort
Der har været en del snak om at der er kopier på market bla andet Kingston
Det er noget med at nogle Kineser bruger kontroller til f.eks 8GB men at der
så kun er 4 GB flash i of man ser det først når man fyllder mere en 4 GB på

Klag der hvor du har købt dem

Re: 4g+4g Kingston SDkort
Ja, men jeg havde ikke forventet at Computeren er enig i de 8g, og bare
kan udnytte de 4. Jeg havde forventet det var 4g med 8g mærkning :-)

Ku' jeg bare hænge dem i stedet! Jeg blev plattet for ~4k på Canaria :-)
Det kamera jeg købte var ikke i kassen da jeg kom hjem, og jeg syntes
jeg fulgte det godt med øjnene da det blev pakket ;(

//finn

Site Timeline