Latest threads in Electronics (Danish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Skifte lytter i Samsung skærm?
Hej Lidt inspireret af Egons inlæg 17/7 er jeg faldet over min gamle Samsung Syncmaster 2493HM, som for godt ½ år siden blev stillet til en side fordi den efterhånden ikke ville starte op i...
4
4

Anbefaling af walkie talkie
I udlandet hvor det jo er hundedyrt at bruge mobiltelefonen, har vi flere gange haft glæde af vores billige walkie-talkier fra Harald Nyborg når fx den ene er ude at handle og den anden hjemme på...
17
17

Vintage Intel mysterium
Hej NG, Jeg har en Intel kreds fra 7'ende uge 1981 (antager jeg) men udfra teksten trykt på kan jeg ikke støve noget info frem. Følgende tekst er trykt på forsiden: Linie1: "4178628 8107" Line 2:...
3
3

Mangler info på div. IC'er
Hej NG, I kraft af at jeg samler på computer processorer og gamle microcontrollere har jeg fået nedenstående, jeg ved dog ikke om det er afarter af disse eller diverse perifære kredsløbs IC'er....
2
2

12 timers digitalur > 24 timers ??
Kan man på nogen måde lave et 12 timers værk om til 24 timers i samme kabinet ? Har uret ude af bilen i løs vægt... -- Venlig hilsen / regards Brian Vestergaard - 2620 Albertslund Ting billigt...
1
1

Antenneafstand?
Hvis vi ser bort fra diversity og alene tænker på at undgå interaktion imellem forskellige antenner på forskellige frekvenser (og her tænker jeg specifikt på brandkøretøjer der har adskillige...
8
8

Jeg søger efter en enkel Tyveri Alarm
Jeg søger efter en enkel Tyveri Alarm til vor Sommerhus. Mine betingelser er at når en "gæst" eller os selv bryder IR rum føleren, så har man 30 secunder til at deaktivere alarmen ved et taste en...
12
12

Hennings Electronic?
Er der nogen her p=E5 NG, der ved noget om Hennings Electronic ved Silkeborg? Butikken har tilsyneladende v=E6ret lukket siden Henning d=F8de. Er der mon nogen, der overtager den, eller hvad sker der?...
4
4

Antennekabel VHF RG-213?
Hejsa Jeg skal til at lave installation til min VHF-radio i båden og kom til at tænke på om der var noget kabel der er bedre end RG-213? Kablet bliver ca. 10 meter langt, op i masten. På forhånd...
1
1

Flere indgange til HD-optagelse på PC
Hvordan får man flere MIC-indgang til at optage fra ved Harddisk recording ? Har nogen lavet noget selv ? Mvh KSor
9
9

At lave et præcist ur.
Hej alle. Lad mig starte med at sige jeg er noget rusten udi elektronik, da jeg ikke har 'rodet' med det i omkring 30 år. Men inspireret af en tidligere tråd, hvor denne kreds bliver nævnt: *...
10
10

energiindhold i battrier
Kan et genopladeligt batteri (fx AAA) indeholde lige s=E5 megen energi som et almindeligt alkaline batteri) Kan energiindholdet i et (fx AAA) batteri udtrykkes i kWh?. Jeg mindes ikke at have set...
5
5

DC/DC omformer spørgsmål
Jeg har købt 2 stk. DC/DC omformere til min båd. Den ene har jeg taget cigarstikket af og forbundet direkte til 12V forsyning ? den virker fint. Den anden havde jeg tænkt skulle køre direkte fra...
5
5

Ønsker et præcist ur (måske noget med DS32KHZ elle r custom DCF driver)
Hej Ja, undskyld den lidt spøjse overskrift. Sagen er den, at jeg har et rigtig flot ur hvor viserne er "standard" Junghans/UTS etc. pressfit, dvs. viserne presses på, 5 mm aksel for time og 3,5 mm...
5
5

Hvordan adskille VDO instrument ?
Hej. jeg har fået en "lille" opgave af sønnen som har en lystbåd hvori der sidder et VDO instrument (omdrejningstæller p/n 828600 - 24V), i forbindelse med en Volvo marine dieselmotor....
7
7