48 volt DC til 96 volt DC

Jeg håber i kan hjælpe mig
Jeg har noget udstyr der kræver 96 volt, 5 A og det har en omformer til 230
volt
Men jeg vil gerne sætte den over på ups anlæget som kører 48 volt.
Jeg har en 48 volt 20 A udgang til rådighed.
Er der nogle af jer der kænder en løsning jeg kan bruge ?

MVH
Per

Re: 48 volt DC til 96 volt DC

Du skriver ikke om det er jævn eller vekselspænding, så derfor kan vi
ikke svare

Lidt nærmere beskrivelse vil hjæple. Er de 96V prævist, eller er det 80
til 110 ?

Bo //

Re: 48 volt DC til 96 volt DC
Hej Bo

Det er DC det drejer sig om.
Havde det bare været AC så havde det ikke været så svært.
Udstyret skal have et sted mellem 90 og 120 volt
Den strømforsyning som følger med giver 100 volt DC.

MVH
Per

Re: 48 volt DC til 96 volt DC

Så køber Du en DC/DC converter, med 48V ind og 48V ud. Rimeligt
standard. 48V til 96 er ikke standard, der hvor jeg handler

Bo //

Re: 48 volt DC til 96 volt DC

og hvad skulle det hjælpe ham??
jeg vil foreslå en boost-konverter - altså Switch mode konverter...

Rasmus

Re: 48 volt DC til 96 volt DC

Man sætter udgangen af 48 v converteren i serie med de 48 volt, der er i
forvejen. Det er da ikke så svært.

Bo //

Re: 48 volt DC til 96 volt DC
Ja det lyder meget godt.
Hvor kan man købe en 48volt dc til 48 volt dc henne ?
og kan den klare 5 ampere ?

MVH
Per

Re: 48 volt DC til 96 volt DC

Prøv hos nogen der handler med telefoniudstyr til professionæl
andvendelse. 48 Volt er (var) jo ret udbredt i den branche i alle
strømstyrker.

/Hans

Re: 48 volt DC til 96 volt DC

Fordelen ved en 48/48 i serie med den 48, du har o forvejen er, at DC/DC
converteren kun skal levere den halve effekt, nemlig ca 250watt (samlet
ca 500watt, er det rigtigt ????)

Jeg har ikke et varenummer, men farnell.dk eller rs-components.dk burde
kunne det.

Bo //

Re: 48 volt DC til 96 volt DC

undskyld, jeg svarede ikke den oprindelige spørger.

Bo //

Re: 48 volt DC til 96 volt DC

Ring til scanpocon

Re: 48 volt DC til 96 volt DC

http://hjemmesider.eucsyd.dk/vt/Downloads/Elektronik%20diverse/Transistorforst%C3%A6rker%20v1.doc

Der har du et principdiagram til en spændingsdobler.

Allan

Re: 48 volt DC til 96 volt DC
http://hjemmesider.eucsyd.dk/vt/Downloads/Elektronik%20diverse/Transistorforst%C3%A6rker%20v1.doc

Jeg vil gerne møde den kapacitive spændingsdobler, der kan levere 5Amp...