48 V phantom forsyning

Jeg har et diagram + billeder af en netdel til kondensatormikrofoner,
som krE6%ver 48 V. Den er beregnet til at kunne klare 3 mikrofoner. Som
inputspE6%nding bruger jeg 5 V 3D%. Interesserede (der var 2 i et
tidligere indlE6%g) kan fE5% konstruktionen pr. mail, hvis de mailer deres
adresse til mig (den er jo skjult her i dette debatforum).

frej (og sE5% skal I skrive resten efter @, som angivet i min
brugerprofil)

Re: 48 V phantom forsyning

 - Altså en step-up fra 5vdc. til 48vdc 300mA ??? - Spændende!!

 - Det lyder kryptisk - ikke sikker på jeg fangede den, men nu er jeg jo
osse radiomand, ikke computernørd...

Lars / Viborg

--

 - Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk

Re: 48 V phantom forsyning
Hej Lars

Hvad skal du med 300 mA, til 3 mikrofoner burde 30 mA slå til ?

Re: 48 V phantom forsyning

Det skulle da være til gløden på 12AX7'eren ;-)

I øvrigt virker en sådan dobbelttriode ganske fint som
differentialforstærker på 48-5 volt :-)

Orla Pedersen
Re: 48 V phantom forsyning

AKG C451... - De ældre typer kan æde op til 150mA hvis du virkelig knalder
noget dynamisk lyd in på dem...
Erfaringer og test's har afsløret at langt de fleste mikrofoner nemmest
lyder presset, hvis PSU'en ikke kan levere nok til hver enkelt kanal.
Vores gode gamle Soundcraft 603 mixer kan levere næsten 1/2 ampere i
Phantom...

Lars / Viborg

--

 - Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk

Re: 48 V phantom forsyning

Næppe! omend nogensinde. Det ville kræve < 640 ohms "phantom" modstande.
;-)

Orla Pedersen
Re: 48 V phantom forsyning

Faktisk er modstandene omkring 6K8, gerne parret ganske snært. Det giver en
max kortslutningsstrøm pr. modstand på 7 mA. Altså max 14 mA. pr. indgang.
Men da ingen mikrofon virker ved 0 volt over sig, så er strømmen i praksis
væsentlig lavere.

Mon ikke at der er smuttet en decimal for Lars :-)

Orla Pedersen
Re: 48 V phantom forsyning

Nope...!! - Men for en sikkerheds skyld var jeg lige i gang med mine gamle
notater for C451'eren. En hurtig gennemgang viser, at en _defekt_ C451
trækker strøm indtil noget, det være sig kabel, mic. eller mikser brænder
af. Problemerne vi havde i sin tid med disse var, at nogen tantal'er blev
ohmske og trak som bare helvede i den re-switchede forsyning på kapslen på
150V...!! - Deraf strømforbruget.

Vi har en håndfuld rør-mic's der er specificeret til 90mA, det er vist der
voldsomste...

 - Beklager mine tidligere fejlinfo... - Det eneste der holdt ved var
Soundcraft 603E indgangene's spec's på 455 mA...

Lars / Viborg

--

 - Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk

Re: 48 V phantom forsyning

Det kan ikke lade sig gøre på et rigtigt designet phantom power balanceret
indgang, den kan, og skal kunne være kortsluttet i evigheder.

Jo, men de har deres egen strømforsyning...

Så er det ikke phantom efter standarden IEC 61938

http://www.tangible-technology.com/power/Phantom_Power_connect.html
http://www.shure.com/ProAudio/Products/us_pro_ea_phantom
http://en.wikipedia.org/wiki/Phantom_power
http://www.microphone-data.com/pdfs/Powering%20mics.pdf

Så er den ged vist barberet.

Orla Pedersen
Re: 48 V phantom forsyning

Jeg har et diagram + billeder af en netdel til kondensatormikrofoner,
som kræver 48 V. Den er beregnet til at kunne klare 3 mikrofoner. Som
inputspænding bruger jeg 5 V =. Interesserede (der var 2 i et
tidligere indlæg) kan få konstruktionen pr. mail, hvis de mailer deres
adresse til mig (den er jo skjult her i dette debatforum).

frej (og så skal I skrive resten efter @, som angivet i min
brugerprofil)

Mange utydelige svar her.

NRK og Neuman satte standarden for dette.

48 Volt +/- 5 % via 6,8 kohm motstander, med en presisjon på 0,1%

Med hilsen
Arne Offenberg

Re: 48 V phantom forsyning
Jeg mE5% hellere tydeliggF8%re mit startindlE6%g.
Jeg er helt ny pE5% dette forum og jeg har sikkert ikke sat mig nok ind
i, hvordan det fungerer. F.eks. om man pE5% en eller anden mE5%de kan
knytte forbindelse, sE5% diagrammer og billeder let kan ses. Nuvel. For
et stykke tid siden blev der efterlyst en konstruktion af en netdel
med 48 V ud. Denne netdel skulle kunne kF8%re pE5% 9 V (var det vist nok).
Jeg fulgte op i trE5%den med at jeg har en konstruktion. Da indlE6%gget
var gammelt, og der ikke kom svar, startede jeg denne trE5%d for at
vedkommende kunne se, at der forelE5% et svar. Der var to, som F8%nskede
mit diagram, og disse to fik jeg til at maile direkte til mig pE5% den
adresse, som jeg angav. AltsE5% mit navn og efter snablen xxxxx.dk.,
sE5%dan som det ogsE5% fremgik ved at klikke pE5% min profil. - Jeg aner i
min uvidenhed ikke, hvad man ellers skal gF8%re.

Det diagram, som jeg har sendt til de to, der F8%nskede det, er en
ensretter, som tilsluttes lynettet, ensrettet pE5% normal mE5%de til 5 V
stabiliseret, efterfulgt af en oscillatoropstilling med en frekvens pE5%
100 kHz. En konventionel opstilling med en spole, hvor sekundE6%ren
afgiver en tilpas hF8%j spE6%nding, som ensrettes, filtreres og
stabiliseres med zenerdioder. Der vil kunne aftages 5 mA, fF8%r
spE6%ndingen synker.

Netdelen bruges til Neumann mikrofoner KM 84 og U 87. Hver af disse
forsynes fra de 48 V gennem 2 stk 6,8 kohm. SE5% der kan aldrig blive
tale om hverken 300 mA eller 150 mA. (Se evt. datablade hos Neumann).

Jeg har ogsE5% en original Neumann netdel, som er noget af det
simpleste, jeg har set. Men jeg F8%nskede en total adskillelse fra
lysnettet og hvor 50 Hz ikke kunne lF8%be videre ud til mikrofonerne og
de tilsluttede forstE6%rkere. Og det lykkedes.

Frej

Site Timeline