40-bens zif-socket

Hvor for man nemt (og billigt) fat på en 40-bens zif-socket, som også
kan tage 8-bens chips? (Internet, København eller Nordsjælland).

Jeg har fundet en her:
http://www.futurlec.com/SockZIF.shtml

Men om jeg så kommer til at betale Postdanmarks fortoldningsgebyr, ud
over momsen, står mig noget uklart.

--
41 6E 64 65 72 73

Re: 40-bens zif-socket

Så vidt jeg ved kan man spare det gebyr hvis man selv kan finde ud af at
bringe toldpapirerne til nærmeste toldsted (toldskat.dk kan sikkert
fortælle mere) og man kan ikke sende dem med posten man skal møde op.

Ellers prøv conrad.de, Tyskland er i EU så du slipper for toldbesvær.

Tomas

Re: 40-bens zif-socket

Hmm. Det kunne være jeg skulle sætte mig ind i det.

De har tilsyneladende ingen zif-sockets (undtagen i diverse produkter).

--
41 6E 64 65 72 73

Re: 40-bens zif-socket
On Sat, 10 Apr 2004 18:21:36 +0200, Anders Bo Rasmussen

Jo da. Man skal bare kigge ordentligt efter. Varenr. 189324-12 for en
40-pins udgave. Og databladet på den bekræfter at den også tager de
smalle kredse:
http://www.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/175000-199999/189324-da-01-en-universal_zif_test_socket.pdf

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen

Re: 40-bens zif-socket

http://www.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/175000-199999/189324-da-01-en-universal_zif_test_socket.pdf

Tak.

Endnu engang hed det en "testsockel" nu må jeg lære det :)

Desværre skal man vist mindst bestille for 50 ero.

--
41 6E 64 65 72 73

Re: 40-bens zif-socket

Tjah, www.el-supply.dk har da nogen, se under "testsokler"

Jeg har nøjedes med tulipansokler og en skruetrækker til at pille kredsene
ud igen, indtil nu;
Jeg har fundet nogle gamle EPROM og µC-brændere som jeg kan stjæle soklerne
fra!

Brian

Re: 40-bens zif-socket

Ahh. Jeg havde enda kigget hos dem, men en søgning på "zif", gav ingen
resultater. Jeg må vist skrive til dem og spørge, hvis jeg vil vide hvor
mange ben deres "TESTSOKKEL UNIVERSAL" har. Den anden testsokkel kan
ikke bruges til smalle chips.

--
41 6E 64 65 72 73

Re: 40-bens zif-socket

Jeg har ellers skrevet til dem og forhørt mig om de også passede til smalle
chips, og det påstod han dengang at de gjorde! - Kan dog også være han har
misforstået min formuleringen i min mail dengang :)

Brian

Re: 40-bens zif-socket

Vil en zif-sokkel passe ned i tulipansoklen, så jeg ikke behøver at lave
det om, hvis jeg først bruger tulipansokkel?

--
41 6E 64 65 72 73

Re: 40-bens zif-socket
kredsene
soklerne

Dem som sidder i de brændere jeg har skaffet vil passe i en af de brede
tulipansokler ihvertfald...
Jeg ved ikke, men der kan vel sagtens være forskel fra fabrikant til
fabrikant :)

Brian

Re: 40-bens zif-socket

DU ku'jo prøve RS components. Der hedder det en "prøvefatning" -fanden tage
de svage sjæle, der hitter på underlige navne for en ZIF socket.