4 to 1 A/D

Hej NG

Jeg har 4 forskellige spændinger, som jeg gerne vil måle på skiftevis
med kun en A/D konverter. Findes der en komponent, som har
en sådan skiftefunktion, og som evt. kan styres vha.en microkontroller.

Mvh Jens

Re: 4 to 1 A/D

Hmm, en multiplexer, tror jeg det hedder.

Mvh
Jesper

Re: 4 to 1 A/D

hedder en multiplexer. Hvis du køber en ADC med flere kanaler, er der i de
fleste tilfælde en multiplexer i indgangen.
Hvis det ikke skal være præcist kan du bruge f.x. en CD-4051 eller ...52
ellers en ADG-409.

Bo //

Re: 4 to 1 A/D

Eller den gode gamle 4066. Eller 4516/4518 :-)

/Klaus

Re: 4 to 1 A/D

Jeg takker, det er altid rart med et leksikon lige ved hånden, når ens egen
ikke rækker....

Mvh. Jens

Site Timeline