4 polet 3,5mm jackstik (Camcorder)

Er der mon nogen der kan fortælle mig om der er en standart for
forbindelserne i ovennævnte stik ? Jeg går ud fra at inderste "ring" er
signal gnd ?

Martin

Re: 4 polet 3,5mm jackstik (Camcorder)

Nope... - du skaæ vende stikket rigtigt...
Det du kalder inderste ring, kalder fagkundskaben for "tip" eller spids. Du
mener nok yderste ring... . Mon ikke h + v er hhv "tip ( Spids )" + "Ring",
hvorved den tredie hidtil ukendte ubrugte ring bliver til CVBS???

Lars / Viborg  -  94' svendeprøve med et snit på 11.66... ( Det kostede
ØL!!! )

Re: 4 polet 3,5mm jackstik (Camcorder)

èt billede siger mere end 1000ord :)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/93/Jack_plug.png/320px-Jack_plug.png
Nr. 1 er det jeg kalder "inderste ring", nr.3 må så være tip/spids. Men det
er måske vendt på hovedet i fagkundskaben?

Re: 4 polet 3,5mm jackstik (Camcorder)

Nu er det jo altså et 4-polet stik.....hvor der er H+V lyd + video signal.
Den "ring" jeg kalder inderst, er den tættest på plasthuset.

martin

Re: 4 polet 3,5mm jackstik (Camcorder)

Billedet var også kun for at illustrere problemstillingen. Om der er 2, 3, 4
osv poler ændrer jo ikke på hvad man kalder den "inderste" :)

Site Timeline