4 lags layout med Eagle

Hvordan og eller hvor sættes der op til 4 lags layout
Har forsøgt mange muligheder i "Autorouter Setup" men uden held.
Min version af EAGLE 4.12 - Standard Edition.

Med venlig hilsen
Monie

Re: 4 lags layout med Eagle

Kan den sættes op til multilayer, det er en af de begrænsninger som er
på de billige udgaver af den!

På min kan jeg slet ikke slippe for alle l6 lag (Det er vist muligt at
redigere en config fil, så jeg får dem fjernet, men det har jeg ikke
rodet med).

Re: 4 lags layout med Eagle
Hej HKJ

Jeg vil lige se om Funktionen "multilayer" vil virke.

Kontakter dig igen om lidt.

Mvh
Monie

Re: 4 lags layout med Eagle
Hej HKJ

Hvor er det sted, hvor sætninger "multilayer" skal indsættes?

Mvh
Monie

Re: 4 lags layout med Eagle

Du misforstod mig, der skal ikke skrives multilayer nogen steder, men
min version af Eagle har altid 16 lag og jeg skal så sætte krydser i
autorouteren, hvilke af de 16 lag den skal behandle.

Re: 4 lags layout med Eagle
Hej HKJ

I Autoruter Setup kan der ses følgende lag.

1 Top
2 Route2
15 Route15
16 Botton

Hvordan står det skrevet ved dig?
Og hvor rette disse lag?

Mvh
Monie

Re: 4 lags layout med Eagle

Jeg har alle lag mellem 2 og 15.
Når du har Route2 og Route15 tilgængelig, så burde du kunne lave 4 lags
routing.

Det er meget almindeligt at bruge to lag til gnd og power, de skal så
begge to fyldes med en polygon, som skal navngives henholdsvis "gnd" og
"vcc".

Hvis du vil have baner skal du fortælle autorouteren hvilken retning den
må bruge på laget, altså må der ikke står N/A, men skal være et
retningssymbol i feltet.

Re: 4 lags layout med Eagle
Hej HKJ

Der står ikke "N/A" der er sat stjerne i feltet.

Mvh
Monie

Re: 4 lags layout med Eagle

Så skulle den route i alle retninger i det lag.
Husk at checke de andre faner i opsætningen, de værdier styrer hvordan
den prioriterer de forskellige lag og regler.

Re: 4 lags layout med Eagle
Hej HKJ
Jeg takker får din hjælp.
Og vil arbejde videre på, at løse problemmet.

Mvh
Monie

Re: 4 lags layout med Eagle
Hej HKJ

Jeg har løst problemmet med de 4 lag PCB print.
Har måtte slette filen *.brd og derefter lavet en ny og derefter
kunne der laves 4 lag.
Men jeg ved stadig ikke hvad der er gået galt!

Mvh
Monie

Re: 4 lags layout med Eagle

Det var godt du fandt løsningen, den havde jeg helt sikkert ikke kunne
gætte.

Site Timeline