4-6 volt relæ test result

Hejsa igen !!

Så fik jeg tid ( endelig ) til at teste Erling Nansens ide !!

Relæét trækker ved ca 3.2 - 3.3 volt
Holdestrømmen er kun 1.8 V forbrug  0.2 - 0.3 mAh !!!
Modstanden blev 160 Ohm !!

Så mange tak til Erling !!

The Mann

PS så mangeler jeg kun at bygge den ind i bilen !!  god Weekend   til Alle

Re: 4-6 volt relæ test result

Jammmen, - tillykke med resultatet, og god rææææs!

Erling

Re: 4-6 volt relæ test result

For resten!
Har du ingen kondensator over modstanden?

Erling

Re: 4-6 volt relæ test result

Har endnu kun måling fra potmeteret !

hvad sku lytten da gøre ??

The Mann

Re: 4-6 volt relæ test result

Lytten, - ja, det var faktisk det, jeg startede med!
Det der med  0,3 ma er flot. (holdestrøm)
Holdespændingen siger du er 1,8 v. mens den kobler ved 3,3 v.
Så er det, - hvordan får du relæet koblet, hvis du kun giver det 1,8 volt?
Jeg mener, det relæ du fik, kun havde een brydefunktion, der så var afsat.
Det er der, jeg har shuntet modstanden med en kondensator, så spolen får en
høj indkoblingsspænding i et kort øjeblik.
Har du en ekstra brydekontakt, lader du denne lave det arbejde. Kondensator,
? - måske ca. 500 µF.
Med modstanden kan du så ca. bestemme ved hvor lav batterispænding, relæet
skal falde ud.
Du er godt i gang.

Erling

Re: 4-6 volt relæ test result

I starten vil jeg bare kortslutte over modstanden  ,  evt med en
microswitch.Og da selve servoerne ikke arbejder ordentlig ved ca 4.5 volt
betyder det ikke det store om relæet holder ved 1.8 eller 3 volt

The Mann

Re: 4-6 volt relæ test result
Ja, ok.
Husk blot, at hvis du anvender en elektrolyt, så at vende dens plus mod
batteriplus.
God vind.

Erling

Re: 4-6 volt relæ test result

Har prøver at montere forkert :-(   en omformer til en comodore 64    endte
med et ordentlig brag !!

Takker og lige over

The Mann

Site Timeline