4-6 volt relæ ?

Hejsa NG

Hvad kan jeg bruge som relæ ?  brugs strøm er fra 5 celler ( 6volt + - 1
volt) ved strøm skal kontakterne være åbne , ingen strøm = kortslutning =
dødmandsknap: motor død ( batt bliver flade )

Alså ingen belastning når kontakterne er lukkede (ren kill switch)

ps : en med mmmeeget lav forbrug !!

The Mann

pps: godt nytår

Re: 4-6 volt relæ ?
Selv tak, er du blevet ædru?

Er det ikke bare at bruge et relæ som bryder når spolen får strøm?
Eller kig på mosFET.

PS: det er lidt svært at forstå hvad du mener, når du skriver som du gør
i dag.

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: 4-6 volt relæ ?

jo men jeg forsøger at holde den gående

æææhhh    jo  måske

???

jubiiii  kun idag    nahhhh  jeg er ikke rigtig med inden for elektronik !!

Intet har stoppet mig endnu !!

men: problem

fjernstyret bil
når / hvis batterier falder ud ( 0 volt )  så skal relæet aktivere kill
switch ( kortslutte )

The Mann

Re: 4-6 volt relæ ?

Ved hvilken spænding skal den slutte en kontakt så kill switchen
kortsluttes.

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: 4-6 volt relæ ?

">
omkring 4 volt  helere lidt mere men ikke under 4 volt

der er ikke meget som kan stoppe mig :-)

The Mann

Re: 4-6 volt relæ ?

nu kan jeg ikke lige regne ud hvordan sådan en mosfet kan virke som relæ med
kun 3 ben !!

den skal vel have + og stel   og 2 ben  som den skal kortslutte.

hvor meget strøm bruger den  ca

The Mann

Re: 4-6 volt relæ ?

Gate'en skal være et par volt over Drain for at lede

Ca 0 ;-)

http://da.wikipedia.org/wiki/FET_%28felteffekttransistor%29

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: 4-6 volt relæ ?

hmm  3 ben  Gate Drain Source

men jeg kan ikke se det !! hvad er hvad og hvorfor !!

men ok    vi har ledning 1 (+)   ledning 2 (-) ben  G D S   og ledningerne Z
og X ( som skal kortsluttes)

? hvordan skal de så forbindes ?

regner med at  N og P fet  er om de er lukket eller åben ved  0 strøm !
hvad er hvad N = (åben/lukket)

AHHHH  lige noget jeg ku bruge

kigget men er ikke lige helt med på hvad jeg skal se efter

Tak for tålmodigheden
Nemlig

The Mann

Re: 4-6 volt relæ ?
Hvorfor er det at den ikke må bruge strøm når der ikke er nok til at
kører med den alligevel?

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: 4-6 volt relæ ?

skal jo bruge strømmen til at justere gas og styre servoerne! ved evt
batteri udfald ved fuld gas fortsætter modellen i den tilstand ,derfor
killswitch  ved 0 strøm

The Mann

Site Timeline