4-20mA Input

Hey

Jeg har lavet et diagram med 4-20mA input hvor jeg bruger en differential
opstilling :
http://www.angelfire.com/alt/elektronik/sch.pdf

Hvordan laver jeg det mindre følsomt over for støj ?
Det er vigtigt at udgangen er lav impedanset mindre end 60 ohm.

Jeg er ikke sikker pt om det er commonmode eller differential mode støj jeg
har.
Jeg har i princippet fået printet's design med det rs232 etc til ikke at
støje ind i adc'en, så når der ikke er ledninger på, så er det +- ca 1-2
LSB, men ligeså snart jeg sætter en hjemme bikset 4-20mA generator på sker
der ting og sager... den kan bla finde på at gå i selvsving hvis ikke jeg
tager den cap af der er på udgangen af opampen. jeg har brugt 1% modstande
for rimelig CMRR. Jeg har også prøvet at bruge 10K modstande i stedet 100K
for at få opamp kredsløbet lidt mere lav impedanset

Jeg har overvejet et par ting.

1 jeg har nogle IN amp fra analog, men de har en udgangs impedans mere end
2-5K
  Hvor meget bedre vil det blive ?

2. Lave en IN amp med 3 LM324 og bruge en DC-DC converter med +- forsyning

3. måske nogle feritkerner i indgangen på 4-20mA, men min logik siger at når
jeg AC kortslutter shunt modstanden, så burde differential støjen ligge sig
over ledningerne og diverse andre ting i kredsløbet.

PCB layoutet er her :
http://www.angelfire.com/alt/elektronik/pcb.pdf
(hmm kun den ene side er der, men der er forskellige Agnd og gnd etc
isoleret med feritkerner og fine store gnd planes på begge sider på det
analoge område)

Jeg håber lidt på der er nogle herinde der kan give et par hints eller måske
fortælle mig hvad jeg har lavet af fejl :) (det plejer der at være)

Mvh

Kasper

Re: 4-20mA Input

Mht. selvsving bør du nok sløve OP-Amp'e ned med en kondensator på fx. 100nF
parallelt med R1.

mvh Bjarne
( som desværre ikke har rodet med OP-Amp's meget længe..)

Site Timeline