3VDC -> 12VDC

Lat meg like godt beskrive prosjektet: Røkeavvendingsskrin.

Det skal fungere slik:

Jeg legger røkesakene ned i et kite skrin og lukker lokket. Skrinet åpnes
etter en preprogrammert tid.

Jeg bruker en TINY15L, el 3V lithiumbateri og en liten magnet + +.

Når jeg lukker skrinet, fungerer magnetankeret som lås. En SW aktiveres og
timeren starter.

Ved utgått tid, starter jeg en DC -> DC konverter og genererer 12V over en
kondensator, 1500uF. Jeg måler spenningen, og ved 12V trekker jeg en liten
magnet via en transistor.

Jeg kan bruke en (kapasitiv) spenningsmultiplier. Utgangen kan drive 30mA.
Kvor stor C kan jeg bruke på utgangen?

Jeg kan også bruke en boosterkopling. En trafo på en liten feritt-ring, 1:4.
Fra 3V via primær til en utgang (eller 2 i paralell). Ferittkjerner fra
rotekassen mangler data :-).  Hvordan sikrer jeg meg at jeg ikke
overbelaster utgangen?