Latest threads in Electronics (Danish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Distributor/Buffer til hovedtelefoner ???
Jeg skal have lavet et indgangstrin til fordeling af signal til 4 hovedtlf-forstærkere (som jeg allerede har). Der skal ikke være nogen forstærkning (G=1), men indgangssignalet kommer fra en...

Headphone distribution ???
Jeg har brug for tilslutning af fra 1 til 4 sæt hovedtelefoner til en Technics 90W forstærker, som i FORVEJEN har en udgang for hovedtelefon. Jeg forestiller mig "bare" at sætte en stereo jack i...
9
9

LM317
Når LM317 blir brukt som strømbegrenser, må potmeteret da "tåle" hele strømmen. For eksempel 1 A dersom det er i det strømområdet jeg skall arbeide? Eller flyter strømmen gjennom GND? HM
9
9

800MHz-bredbåndsrobust udstyr siden 200 9?
(Svar sendes til: news:// ) Hvor mange herinde har tænkt på at: * fladskærme * tv-modtagerbokse * hardiskoptagere * antenneforstærker skal være robuste overfor 800MHz-bredbånd formentlig i 2013?...

12 volts alarm til trigger på computer.
Hej Alle. Jeg er helt på bar bund, så spørg endelig ind, hvis i ikke helt forstår hvad det er jeg vil. Jeg har fået etableret omfangsdræn om om mit hus med kælder, som en del af løsningen er...
9
9

Tang til at måle kraft med
X-postet til dk.teknik.elektronik, da der både er lidt elektronik og videnskab i :) Halløj. Jeg sidder her og leger med ideen om at lave en tang, der kan måle hvor meget den egentlig trykker med...
3
3

Re: DVB-T2-Lite vinder; DVB-H, DAB+ T-DMB skrottes...
Ja, men deri er der da intet nyt. Det er kun totalt uvidende og idioter*, der kan tro andet. Lars :)

SMPS uden trafo?
Som så mange andre har jeg et hav af 220V adaptere til diverse elektronik liggende. Nogle af dem er minstænkeligt lette, så jeg har en mistanke om at de på en eller anden måde er konstrueret uden...
12
12

Mangler et simpelt On/Off kredsløb.
Hej Som overskriften siger, så mangler jeg et on/off kredsløb. On og off skal styres med 1 stk. trykknap, dette kan ikke ændres. Da der er tale om batteridrevet udstyr er ønsket lavest mulige...
13
13

Beovision 3 -32 slukker
Hej, min svoger har et B&O Beovision 3 -32 som er begyndt at opføre sig dumt. TV'et har det med pludselig at slukke når det har stået tændt. Man kan ikke umiddelbart tænde for det igen, før det...

Lundahl, Sowter eller Haufe ?????
Der er vel ikke en af jer, som ligger inde med 2 stk Haufe ST8456 ELLER Lundahl 1538 ELLER Sowter 3678 gerne genbrug ! så er jeg aftager, hvis prisen er rigtig ! Mvh KSor
5
5

Reservedele ?
Hej Hvor anskaffer I andre nye reservedele, ved søgen over nettet finder jeg kun frem til steder hvor, der skal købes både 10/20/30 styk pr. enhed, det er ikke så lidt jo, når man bare mangler...
1
1

Reservedele fra US
Jeg kan ikke finde en fornuftigere gruppe, da jeg formoder andre her har erfaringen. Jeg har fundet en reservedel til en Mac-Mini, i US. Den står på nettet til 50 USD. Hvad sker der hvis jeg køber...
16
16

Dell skærm med bulede lytter.
Spurgte for hulens lang tid siden om råd angående en defekt fladskærm. Blev bekræftet i at det højst sandsynligt var lytsyge. Har nu langt om længe fået skiftet to lytter til en samlet pris på...
1
1

Beregne kondensator
Jeg skall bygge kondensator: Tre striper Al, 200mm lang og 25 mm bred. Det gir et areal på 0,2m x 2x2x0,0025m. Jeg forsøker med 2mm avstand. detter gir: C = 8,85 * 0,2 * 0,0025 * 2 = 4425 pF Jeg...
8
8