35W forstærker fra El-supply.dk

Er der nogen der har erfaringer med denne forstærker som byggesæt?

http://www.el-supply.dk/reklame.html

Jeg har mailet butikken flere gange, uden at få noget brugbart svar.

vil specielt gerne høre følgende:

Jeg vil gerne vide flg. om TK215 mht.

Strømforsyning
Strømforbruget
Udgangstransistorer
Størrelsen (hvilket kabinet der bruges)
Afkølingen
samt hvilke dele der medfølger? (stik, kabinet, knapper, kabel osv?)

Hvis nogen har købt sådan en, så sig endelig til!

Re: 35W forstærker fra El-supply.dk

Hvis du kigger på billedet kan du se at:

Den sidder midt på printet, er SWmode og altså medleveret.
Men i øvrigt ude feedback efter filtreringen.

Nok ikke særligt højt.grundet SWmode netdel

Nix, 5 benede udgangsICer, TDA 2040?

Billedet giver da en pæn ide om størrelse af printet.

En god køleplade må anbefales.

Mon ikke afbrydere følger med, siden de er printmonterede.

Men jeg bryder ikke om at SWmode netdelen er så simpel og sidder kun 1 cm.
fra følsomme audiosignaler.

Kig lidt på billedet, du kan se ret meget på det.

Mvh. Uffe Ravn

Re: 35W forstærker fra El-supply.dk

tak for svarene. Jeg er nu ik så meget haj til elektronik, at jeg kan se
ud fra printet hvilke komponennter som skal sidde hvor (bortset fra stik
og store elektrolytter self.)

Men er det realistisk at regne med, at dette sæt kan levere 2x35 watt,
eller er det reklame-watt (musikeffekt)?

har nemlig ikke kunnet finde nogen andre byggesæt som hævdede at have
samme effekt, medmindre det er rør-baseret og kostede over 1000 kr pr
kanal...

Kan det overhovedet betale sig at samle sådan noget selv, eller er de
830kr + porto for byggesættet + højttalere, givet bedre ud ved et sæt
færdige PC-højttalere? (hvis man ser bort fra glæden ved at samle selv)

Re: 35W forstærker fra El-supply.dk

Så kan man lige så godt købe noget færdigt:
<http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=1&emne=visprodukt&Gruppenr=2&ID_infoside65%076

Re: 35W forstærker fra El-supply.dk

<http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=1&emne=visprodukt&Gruppenr=2&ID_infoside65%076

?-rørforstærker?

Bo //

Re: 35W forstærker fra El-supply.dk

-Der findes faktisk transistor baserede forstærkere til mere end 35watt, men
hvorfor ikke bruge f.x. en autoradio, som forstærker. Den kan måske findes
brugt.

Bo //

Re: 35W forstærker fra El-supply.dk
Hej!

Sikkert, men hvorfor krydsposter du mellem et diskussionsforum og en
markedsgruppe? Sidstnævnte er (tadaa) til at handle i og ikke diskutere. I
fremtiden post kun dine spørgsmål i diskussionsgrupper (og handel i
markedsgrupperne), ok? :)

fut dk.admin.netikette (svar lander der)
--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: 35W forstærker fra El-supply.dk
Hej Esben

Kender ikke omtalte forstærker, men hvis du vil
lave noget rigtigt godt og billigt noget, så gå på
nettet og find noget om enten Linsay Hood's
class A forstærker eller en Gainclone.

Mvh Max

Re: 35W forstærker fra El-supply.dk
Hej Esben
Det er måske overkill, men hvad med at bygge en gainclone forstærker ??
Det er en chipamp, med meget få komponenter - prøv at søge på navnet
"gainclone" på nettet - der er mange referencer. Den kan bygges med 9
komponenter, ex. trafo og ensretterbroer, og lyder utroligt godt.
Den kan, alt efter trafo, give 50 rigtige watt i 8 ohm - tomgangsforbruget
er 2,5 watt.
Jeg har bygget en tre-fire stykker nu, alle virkede første gang, og ingen
havde problemer emd brum - og det nærmeste jeg er kommet elektronikskoling
er elektronikkurset i 8. klasse - så den kan virkelig bygges af alle, takket
være den enormt gode dokumentation der findes på nettet.

Se evt. her: http://www.audiosector.com/ her er byggesæt til 50 USD for
alt, ex. trafo. Hent deres byggemanual, og se om det er noget for dig.

En trafo kan du få billigt hos elsupply.

Jeg benytter til tider en Gainclone fremfor min Nelson Pass 30 watts klasse
A på 20 kilo - en gainclone spiller på visse punkter langt over denne - den
er virkelig god !!!
Alternativt kan du bruge en gainclone til dit hifi, og så bruge din
nuværende hififorstærker til computeren ?? ;-)

Re: 35W forstærker fra El-supply.dk
Ham som har konstrueret forstærkeren, har netop givet et svar:

http://www.eksperten.dk/spm/607267

Lyder det fornuftigt nok, med de komponenter han har nævnt?

Site Timeline