350mA PWM current source

Hej,

Nogle der kan lede mig i en eller anden retning af en 350mA strømgenerator
der kan PWM moduleres?

Det er til nogle RGB dioder der skal kobles til en uC...

jeg tror ikke jeg tør lade uC måle strømmen i pwm pulsen og stoppe den... :(

Nogle ideer?

Kasper

Re: 350mA PWM current source

National semiconductor, Linear Technology, ST

-de har det alle sammen...

Bo //

Re: 350mA PWM current source

NPN transistor og en emitter modstand. modstand og pin spE6%nding
sE6%tter
max strF8%m. husk at checke hvor meget effekt der ender i transistor

-Lasse

Re: 350mA PWM current source
Hejsa,

En Buck-konverter uden udgangs-lyt? (Og selvfølgelig med synkron ensretter
for høj virkningsgrad...)

/Claus

Re: 350mA PWM current source

Glemte måske at skrive duty cyclen skal bestemmes fra uC, så jeg kan
bestemme lys styrken

Kasper

Re: 350mA PWM current source

http://home6.inet.tele.dk/moppe/konstant.html
Tag dem i rækek 2 og sæt en transistor til at "kortslutte" de 2 stk
1n4148.

 Min egen hjemmeside - så længe det varer inden TDC lukker ned for den:
Re: 350mA PWM current source

Det var også min ide..., men tænkte på hvor meget vil den mon drive i strøm
hvis transistoren bliver varm?

den ene diode og transistoren burde vel sidde termisk sammen, eller er det
så lidt det ikke er værd at snakke om..., kommer vel an på transistorens
størelse også

Kasper

Re: 350mA PWM current source

Det komemr an på hvilken transistor du bruger.......

Hvis varme bliver et problem - ja.

 Min egen hjemmeside - så længe det varer inden TDC lukker ned for den:
Re: 350mA PWM current source

Uanset hvilken trannsistor man bruger, bliver effektafsætningen den
samme. Men afhængigt at kølingen vil temperaturstigningen være forskellig.

Bo //

Re: 350mA PWM current source

Hvis transistoren bliver 120 grader og dioden holdes pE5% stuetemp vil
det jo trods alt kun give en E6%ndring pE5% ca 100 grader og det giver 200
mV E6%ndring.. men transistoren er jo netop modkoblet i emitteren sE5% de
200 mV lE6%gger sig over re pE5% 68 ohm og giver en strF8%m E6%ndring pE5% =
..hmm
bliver det ikke sE5%dan en 2-3 mA sE5% strF8%mgeneratoren burde vE6%re
relativt stabil
eller er der protester ...:)
alex

Site Timeline