Latest threads in Electronics (Danish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Samsung Tv LE32S71B X/XEC, Lyd men intet billede.
Har checket psu for bulede lytter men intet at se. Hvad skal jeg mere se efter. pft Erik
10
10

samsung 12v stik
Med han inderleder 5,5 mm. - til Samsung skærme og PCer Hvor skaffes det? //finn
10
10

Spænding på D-SUB stik
Hej Vil 330 VDC være et problem i et 9 polet stik ? (Strømmen vil være omkring 85 mA)
4
4

Strøm i D-SUB stik
Hej Hvad er sund fornuft omkring strøm i et kvalitets D-SUB stik ?
15
15

Fejl i PDF-filer
Jeg plejer at hente mine datasheets fra dette link: men har på det seneste været forhindret idet den kommer frem og siger, der er fejl i filen - og afbryder bare overførslen! Ja, og så er der den...
4
4

Værdi af kondensatorer ????
Jeg har fået en kasse med en del meget små kondastororer. De er sorteret i små rum, så de er lige til at går til, MEN ... der er lidt svær at finde ud af hvilke værdier de enkelte har ! Dels er...
18
18

Eberspracher 801
er navnet på serie digital modulatoren som styrer diselvarmeren i bilen min. Den har en DEFA trådløs "Smartatart" enhet, og instruksjonsboken forteller at en tilsvarende fra Webastro stort sett...

Lille videokamara
Jeg er ud efter et lille kamara til at sætte på en selvkørene græsslåmaskine, så jeg kan følge med i hvad den laver, uden at jeg hvert andet øjeblik skal fare ud i haven og se efter den. Det...
2
2

Input til android-app
Fut: dk.teknik.elektronik Jeg kunne tænke mig at lave en app til en android, der kan fortælle mig at min robotplæneklipper står stille, f.ex. fordi den har spist et haveredskab eller en gren. Der...
4
4

Hjælp til fejlretning på Panasonic TH-42PX80
Jeg har repareret PSU på ovenstående - skiftet switch-FET, 0,1 0hm modstande, PFC styrekreds mm. Der er nu "liv" i TVet. Det vil sige, for det meste afbryder relæerne ca. et sekund efter at jeg...

EAGEL, package
Jeg skall legge ATMELs ATTINY 10, 9, 5 og 4 inn i EAGEL(4.16). I databladet fra ATMEL, side 2, Pin configurations: Fig.1. SOT-32 Spørsmålet er så, hvor finner jeg foot printet for denne kretsen? og...

GPIB -> USB
Hej, er der nogen her som har erfaringer (gode/dårlige) med denne? Jeg har nogle målinger jeg gerne vil automatisere, men vil i første omgang ikke ud og betale 4-5000 for NI's kabel. Alternativt...

Design af kabinet
Hej gruppe Jeg har ikke været involveret i eleketronik på noget plan (mit var ren hobby) siden 80'erne. Hvordan laver man nu om dage pæne designs af kabinetter: jeg tænker på labels ved knapper...
10
10

Ni-MH -> Li-ion
De nyeste Husqvarna robotplæneklippere bruger Li-ion, mens min model bruger Ni-MH-batterier. Li-ion skulle være lettere og give både længere klippetid og længere levetid i forhold til Ni-MH Kan...
4
4

EAGEL multippel VCC
I ett skjema skall jeg plassere 8 print. Hvert print har en 7805 ++. Jeg vill merke hver VCC og GND slik at nettverkene ikke blir forbundet med hinanden. Letteste metode? HM
7
7