3-farvet lysdiode.

Hej med jer.

Jeg har forsøgt at finde en 3-farvet diode på nettet uden held. Er der nogle
som kender en sådan? Evt. et produktnavn eller produktblad. Hvordan fungerer
de?

Jeg skal bruge den til en konstruktion hvor dioden afgiver forskellig farve
afhæmgig af om spændingen 25, 30 eller 40mV. Jeg regende med at bruge en
opamp og zenerdioder tilprojektet. Nogle bedre ide´er?

Med venlig hilsen
Kenneth L.

Re: 3-farvet lysdiode.

nogle
fungerer

Jeg har set nogle hos Århus Radio Lager.

De har en rød, en grøn (tror jeg nok) og 2 blå.
Det vil sige 6 ben: 1 anode til hver (4) og 2 fælles katoder.

Så kan man blande farverne i den som man vil

Kostede omkring 40 kr, men det er lang tid siden, er helt sikkert meget
billigere nu.

--
mvh/rg. Christian
Re: 3-farvet lysdiode.

nogle
fungerer
farve

Hej

Send mig en frankeret svarkuvert, så skal jeg sende dig en Grøn/Rød/Orange
(3 ben)

Mvh.
Jensn

Re: 3-farvet lysdiode.

nogle
fungerer
farve
Bruk rød/grøn og føda den med vekselstrøm. Bistabl/astabil 555?

HM

Re: 3-farvet lysdiode.
nogle
fungerer

Som det allerede er antydet: Hvis du blot har brug for 3 farver er det
faktisk kun en bi-color LED du behøver: Typisk en rød og en grøn i et hus.
Når begge tændes får du gul/orange. Hvis du finder dem i et 2-benet hus skal
du skifte dem hurtigt for den tredie farve.
Alternativt kan du få dyrere RGB-leds med både rød, grøn og blå dioder i eet
hus...

Søg på dual-color, bi-color eller RGB LEDs. (evt colour)... fx. på Google

/A

Site Timeline