2xnetværk på 6 leder, kan man det?

tak for oplysningen, det må ku lade sig gøre alligevel, ihvertfald til

10Mbit mvh Erik
Reply to
Erik Rasmussen

"Jan"

til

man

Hvad med at bruge de kabler du har til 220Volt ?

Med Home Plug Ethernet adapter kan du sætte dine pc'er, hvor du vil i huset. Du behøver kun alm. stikkontakter for at få en sikker og hurtig forbindelse mellem dit modem og hver enkelt pc.

Det bruger jeg i dag, og det virker uden problemer :-) Måske er dyr løsning :-(

--
-Jens
(Slet det med STORT der er dårligt i min mail)

Det skal man passe lidt på med.

1) Folk forventer ikke at der er 220V i Cat5(!) 2) Cat5-kabel kan ikke klare samme strømstyrke, hvilket betyder at når en uforvarende person sætter en varmeovn eller noget andet strømslugende til dit helt almindeligt udseende stik, smelter kablet sandsynligvis i væggen. 3) etc :-)

Mon ikke en switch i hver ende ville være billigere, hvis OP ikke har tvingende brug for 200mbps?

En anden løsning (som jeg ikke på stående fod kan huske om virker med moderne netværksudstyr) er at bruge 4 ledere i kablet som et almindeligt netkabel, og så bruge det som ét kollisionsdomæne der er delt mellem 2 maskiner, ved hjælp af et splitterstik i hver ende.

En tredje løsning er at finde to hubs der har 10Base2 support

Du kan sikkert få dem smidt i nakken i en af brugtmarkedgrupperne. Så kan man sætte sådan en i hver ende, og bruge hubben til at tilkoble sig sidekanalen.

--
| Christian Iversen       |        This is all true, and erhm...       |
| chrivers@iversen-net.dk |                                            |

Det blev lige påpeget at der naturligvis er tale om den sikre løsning med ethernet-over-el i eksisterende installationer, ikke el-over-ethernet. Jeg har bare hørt for mange tale om at gøre det sidste, til ikke at reagere ;-)

--
| Christian Iversen       | Get the tanks out, get the tanks out! We   |
| chrivers@iversen-net.dk | haven't got any tanks!? Get that ice cream |

MVH Lars

Reply to
Lars Maack Nielsen

=E5

Anskaf 2 G.SHDSL routere. S=E5 kan du k=F8re 2,3 Mbps symmetrisk over et enkelt kabelpar. Men v=E6r opm=E6rksom p=E5 at det kan have en negativ indflydelse p=E5 den eksisterende Ethernet forbindelse i form af interferens.

-Steen

Reply to
Steen