2xnetværk på 6 leder, kan man det? - Page 2

Re: 2xnetværk på 6 leder, kan man det?

Nu er netværks parsnoringen 100Ohm

Re: 2xnetværk på 6 leder, kan man det?
tak for oplysningen, det må ku lade sig gøre alligevel, ihvertfald til
10Mbit
mvh Erik

Re: 2xnetværk på 6 leder, kan man det?

"Jan"
til
man

Hvad med at bruge de kabler du har til 220Volt ?

http://www.energinordbutikken.dk//group.asp?group36%&affiliate=4
Med Home Plug Ethernet adapter kan du sætte dine pc'er, hvor du vil i huset.
Du behøver kun alm. stikkontakter for at få en sikker og hurtig forbindelse
mellem dit modem og hver enkelt pc.

Det bruger jeg i dag, og det virker uden problemer :-)
Måske er dyr løsning :-(

--
-Jens
(Slet det med STORT der er dårligt i min mail)

Re: 2xnetværk på 6 leder, kan man det?

Det skal man passe lidt på med.

1) Folk forventer ikke at der er 220V i Cat5(!)
2) Cat5-kabel kan ikke klare samme strømstyrke, hvilket betyder at når en
uforvarende person sætter en varmeovn eller noget andet strømslugende til
dit helt almindeligt udseende stik, smelter kablet sandsynligvis i væggen.
3) etc :-)

Mon ikke en switch i hver ende ville være billigere, hvis OP ikke har
tvingende brug for 200mbps?

En anden løsning (som jeg ikke på stående fod kan huske om virker med
moderne netværksudstyr) er at bruge 4 ledere i kablet som et almindeligt
netkabel, og så bruge det som ét kollisionsdomæne der er delt mellem 2
maskiner, ved hjælp af et splitterstik i hver ende.

En tredje løsning er at finde to hubs der har 10Base2 support
(http://en.wikipedia.org/wiki/10base2 ). Du kan sikkert få dem smidt i
nakken i en af brugtmarkedgrupperne. Så kan man sætte sådan en i hver ende,
og bruge hubben til at tilkoble sig sidekanalen.

--
| Christian Iversen       |        This is all true, and erhm...       |
| chrivers@iversen-net.dk |                                            |

Re: 2xnetværk på 6 leder, kan man det?

Det blev lige påpeget at der naturligvis er tale om den sikre løsning med
ethernet-over-el i eksisterende installationer, ikke el-over-ethernet. Jeg
har bare hørt for mange tale om at gøre det sidste, til ikke at reagere ;-)

--
| Christian Iversen       | Get the tanks out, get the tanks out! We   |
| chrivers@iversen-net.dk | haven't got any tanks!? Get that ice cream |

MVH
Lars

Site Timeline