2x16 lcd display på usb

nu da jeg har fået mit 16x2 sanoy display til og virke skal det også
have noget strøm ,men kan man trække strømmen fra usb porten og går
det udover den samlede belastning på usbportene ved at jeg trækker
strøm til displayet ?

der er koblet en scanner og en printer på usb

Re: 2x16 lcd display på usb

Ja, intet problem

strøm til displayet ?

Selvfølgelig gør det det, med det er forhåbenligt ikke noget problem

Re: 2x16 lcd display på usb

Så længe bagrundslyset ikke køres fra usb porten, ellers kan det komme til
at give problemer

Kasper

Re: 2x16 lcd display på usb

    Ja, du kan godt trække 5V 100mA ud uden problemer.... og du må trække
op til 500mA maks, men mellem de 100mA og til de 500mA påvirker du de
andre endheder på den måde at USB controlleren må slukke for de enheder
der bruger over 100mA, for at dem som bruger under 100mA kan holdes i live.

    Normalt er der 4 porte, og der er ca.. 1A til deling, nogen kontrollere
har mindre andre har mere.... nogen er så slemme, at der er 600mA i alt,
og det betyder at er de mere end en to enheder i kan man i nogen
tilfælde ikke trække 500mA på nogen af enhederne, og medføre f.eks. at
en USB scanner ikke vil virke.

--
VH
Lars Molnit