2SC4047 (ZY)

Hej -

Jeg leder efter en SM komponent med betegnelsen 2SC4047 (ZY)
Det drejer sig om en transistor hvor der er et 10 kOhm modstand på basen og
47 kOhm mellem basen og emitteren.
Jeg kunne ikke umiddelbart finde noget med denne betegnelse i danmark, men
er der nogen der har en idé hvad kan anvendes i stedet for?

mvh
Robin

Re: 2SC4047 (ZY)
Hej!

Iflg. min databog kan du bruge en BC546 hvis du monterer modstandene Rb = 10kohm
og Rbe = 47kohm.

Du kan evt. snuppe en BC846 istedet hvis du vil have SMD, men pas på
benforbindelser!

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: 2SC4047 (ZY)

NXP laver også dem i sot23 hus med inbygget modstande hvis det er det du
skal bruge...
Kig under RET på deres hjemmeside...

Kasper

Re: 2SC4047 (ZY)

Jeg har ligefrem set betegnelsen "intelligente logik transistorer", men
ikke fattet hvori det intelligente består. I mange tilfælde kan man
bruge en FET i SOT23 hus istedet, og spare et par modstande f.x.
Fairchild's dual typer til få kroner.

Bo //

Re: 2SC4047 (ZY)
Tak for infoet. Jeg kan ikke ser plads for at anvender 2 'eksterne'
modstander, det hele klemmes mellem 2 PCB'er så jeg har mødt til at finde et
"komplet" SMC.

Jeg har lavet nogen målinger på selve SMC'en - som jeg mente fejler - men
ifølge målinger er modstand værdierne og "transistoren" ok, bare selve
spænding er helt i vejret når apparatet tændes og passer ikke med spec'en.
Kan det være at transistor delen kortslutter når spændingen tilsluttes?

mvh
Robin

basen
=