2SA1930 erstatning ?

Hejsa

Nogen der kender en erstatning til 2SA1930 ?
Eller hvor man kan købe den for rimelige penge ?

Den sidder i en forstærker, sammen med 2SC5171

Jeg havde selv en MJE15031 i tankerne, men så skal jeg vel have skiftet
2SC5171 ud med en MJE15030, i samme omgang ?

Re: 2SA1930 erstatning ?

Bruk ikke erstatning når den sitter som driver eller
utgangstransistor!!

Re: 2SA1930 erstatning ?
Hej!

Vrøvl, en fornuftig erstatning vil virke i 99.9% af tilfældende i "almindelige"
forstærkere. Hvis der er tale om highend klasse A "jeg skal komme efter
dig"-forstærkere kan det være en anden sag...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Re: 2SA1930 erstatning ?
Hejsa

Den sidder som driver.... men en 2SA1930 er sådan at opdrive :(

Well... det er en lidt bedaget Onkyo forstærker, så den kategori må den gå
under

/Brian

Re: 2SA1930 erstatning ?

Ja, Strimola har den, du skal dog være moms registreret for at handle der.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Hvilket jeg ikke er....

/Brian

Re: 2SA1930 erstatning ?
Var kanskje litt rask i mitt svar.
Jeg mente at du bør helst ikke skifte bare 1 transistor ,men begge.av enten
drivere eller utgangstransistorer.
Dette fordi at de ofte krever ulik spenning på basis for å lede.
Onkyo har vanligvis ikke trimme-potmeter for justering av tomgangs-strøm ,
man må skifte
en motstand i basiskretsløpet på strømregulerings-transistoren.
Derfor ville det vere best for deg å få fatt i den originale
Etter min erfaring slipper man da vanligvis å justere tomgangen.
Kan du ikke henvende deg til en butikk som selger Onkyo , så kan de skaffe
den til deg ?
Mvh    Edvard

Re: 2SA1930 erstatning ?
Hejsa

:)

Der er heller ikke noget potmeter at justere på her, så det skal nok passe.

Joo... har fået Århus Radio lager til at bestille en hjem, det tager bare
lidt over en uge :(

/Brian

Re: 2SA1930 erstatning ?

Jeg har haft gode erfaringer med brug af erstatningstransistorer i
udgangstrin. Men enhver udskiftning i et klasse AB udgangstrin kræver gerne
efterjustering af bias-systemet, således at termical-runawy, cross-over
forvrængning osv. begrænses til et minimum. Dette skal nu alligevel gøres,
om der er anvendt originale dele, eller erstatninger. Så hvis transistorerne
overholder data og udgangstrinet kan justeres til minimum forvrængning uden
overophedning, så ser jeg ingen problemer i det.

Hilsen
Lars

Site Timeline