2N4126

Hej alle
Jeg skal erstatte en 2N4126 der er brændt af. Når jeg så leder på nettet
efter en erstatning, ser jeg flere steder at man anbefaler en 2N3904.
Hvordan kan det nu være? Den ene er pnp og den anden npn
Den skal kun bruges til at aflade en kondensator når der på basis er en
passende spænding
/Nico

Re: 2N4126
Nico de Jong skriver:

Så sæt en ny i, der er felre udenlandske der har den på lager.

Det duer ikke

BC557 som erstatning?

Re: 2N4126

Det kan være en skrivebøf og 2N3906 burde have været anført. 2N390x har
samme pinout som 2N4126.
Med mindre den har meget specielle egenskaber der udnyttes i
opstillingen kunne en BC558 eller tilsvarende sikkert bruges når der
tages hensyn til benforbindelser. Den er nævnt som en af flere
erstatningstyper i min gamle sammenligningsliste fra 1980.

/Lars

Re: 2N4126

Tak for svarene begge to. Problemet er løst
MvH
Nico

Site Timeline