2n3055 transistor

Jeg skal lave en lille kredsløb som skal tænde og slukke for en strøm hvor
jeg vil bruge 2N3055, kun for jeg har stumpen i en rodekasse, den skal tænde
og slukke med en signal fra en lille kontakt, hvordan kan jeg lave en simpel
kredsløb, der tænder og slukker med 2N3055

Med venlig hilsen

Peter Bom
www.pestcontrol-shop.dk

Hent en gratis SPAMfighter her.

Re: 2n3055 transistor

Hej Peter

Det lyder som om du ved hvad en transistor er, men ikke hvordan du skal
bruge den. Se denne side, så kan du selv lave kredsløbet:
http://www.kpsec.freeuk.com/components/tran.htm

Det er meget muligt men den har lige spammet denne gruppe. :-(

Mikkel

Re: 2n3055 transistor

    Plus -----------------o-----------
                          |          |
                          |         .-.
                       \  o        ( X ) Belastning
                        \           '-'
                         \.          |
                          o          |
                          |  ___   |/
                           -|___|--|    2N3055

   Minus -----------------------------
created by Andy´s ASCII-Circuit v1.24.140803 Beta www.tech-chat.de

Umådeligt trist at den største spammer på dansk usenet er en rekvalme
for et antispam program. Husk at der findes gratis alternativer der ikke
spammer.

Re: 2n3055 transistor

Hej Klaus!

Hvordan laver du sådan et diagram?

Bruger du bare normaltasterne eller har du et "plug in" eller lign?

Jeg ser tit at folk laver en masse diagrammer mv. på ovennævnte måde, og jeg
vil mene at det må være noget besværligt med et alm tastatur og så prøve sig
frem.

Mvh. Per

Re: 2n3055 transistor

Prøv at klikke på ovenstående link.

Mvh. Uffe Ravn

Re: 2n3055 transistor

Jeg bruger aacircuit som er et lille tegneprogram, hvorfra man kan lvae
en "cut and paste" over i newsreaderen.

For at udbrede kendskebet til det fine og gratis program, sætter det
selv en linje ind i bunden.

Re: 2n3055 transistor

Ups det havde jeg ikke set :-)

Tak for svar.