24V -> 230V

Jeg har en sykronmotor, 220V, 50 Hz, 5W. Denne ønsker jeg å drive fra 24V DC

Tenker meg en multivibrator, og transformere opp spenningen med en trafo
fra en vanlig baterieliminator. Vil dette fungere bra? Hvis ikke, hvilke
enkle modifikasjoner er nødvendig, eller ønskelig i alle fall?

Alternativet kan være å bruke to slike trafoer, en i hvær ende.
Transformere ned i PLS-enden, og opp igjen ute ved motoren.

HM

Re: 24V -> 230V
Hej Harald

Jeg har lavet noget engang til 12V DC, det kan måske bruges som
inspiration til din opgave.

--
Mvh Max

Re: 24V -> 230V

Og glemte jo linken:

http://www.sandcastle.dk/Artikler/Inverter.gif

--
Mvh Max

Re: 24V -> 230V
Max skreiv:

Takk.
For meg ser det ut til at du driver motoren med rå firkantspenning. Da
fungerer det. Det gjelder en liten gearmotor, 5 RPM, og hastigheten er
ikke kritisk, det var den jeg har denne gangen.

HM

Re: 24V -> 230V
Hej Harald

Den er ikke firkantet når den kommer ud af transformatoren.

--
Mvh Max

Site Timeline