230 V AC til 8150 V DC

Er der nogle der kan fortælle mig hvordan man på en let og billig måde kan
omforme 230 V AC til 8150 V DC.
De 8150 V skal kunne dæmpes til ca. 8000 V

--
Med Venlig Hilsen
Michael Schneiders

Hvis der kun er brug for en lille strøm (mA) kan du lave det med en cascade
kobling bestående af en masse kondensatore og dioder.
Hvis der skal trækkes en stor strøm må du igang med at lave en lille
switch-mode psu.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Vha. en transformer. Eller ved switchning af en spole.

Men fortæl mere om hvilke specifikationer du har brug for.

Jeg mener: Det er jo vanskeligt at hjælpe når du ikke vil fortælle hvad
du har brug for.

Er der tale om 2W, eller arbejder du på et elværk og har brug for et par
MW.?
Hvis sidstnævnte er korrekt, er dit indlæg havnet i den forkerte gruppe.

Prøv dk.teknik.el. Nogle af de der skriver der har erfaring med
spændinger over 24V som vist er grænsen her.!

Mvh. Jørgen

Re: 230 V AC til 8150 V DC
-cut-
-cut-

Arhhhhh, det er da vist en sandhed med modifikationer. Det er jo ikke
ligefrem en sjældenhed at der tales om monitorer, fjernsyn og andet CRT-grej
og det ender næsten altid med at der tales om højspændings-delen, som er
betragteligt over 24V. Jeg kender ikke til den grænse. Er det noget du har
på skrift, eller er det bare noget du synes? (spørgsmålet stilles med al
respekt.)

Mvh.
René Kirstein

Re: 230 V AC til 8150 V DC

Der var da emnet: "Helium-Neon Laser power supply?" oppe for knap en måned siden

  Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk

Site Timeline