22ga stranded kabel ??

Se Subj.

Er der nogen her der ved hvor man får det ?
Det jeg havde, men desværre ikke har mere af var et 6 leder kabel
ville gerne finde et 25 leder i samme kvalitet

Kablet skal bruges til en CNC maskine med 3 steppere der køre 35Vdc og
trækker 5A ved start strøm
og max 2,5 vedvarende

Hilsen
B.Agerholm

Re: 22ga stranded kabel ??

Radioparts eller Coferro

Bo //

Re: 22ga stranded kabel ??

Det du søger er et 25 leder 0.33 mm2 maskinkabel,
http://www.hardwarebook.net/table/AWG.html
det er lagervare hos de fleste kabelgrossister, men dimensionen er for lille
hvis du vil trække 2,5 A vedvarende, efter UL standard er max. strøm i AWG
22 kabel 1 Amp.

http://www.hansbuch.dk/Default.htm har kablet

Du skal op i AWG 18 for at trække 2.36A i følge UL.

Hvis der ikke er blandet UL godkendelse ind i dit projekt ( de regner kun
med 3 A/mm2 ) kan du bruge 0.5 mm2 kabel, det er mere almindeligt end
0.3mm2.

Hilsen Aksel

Re: 22ga stranded kabel ??

Ja, man kan undres, når en almindeli husinstallation tillader mere end
6A/mm2.

Så den, der havde mest ud af denn diskussion var mig :-) -jeg lærte
noget nyt, men jeg kunne ikke hjælpe dig :-)

Bo //

Re: 22ga stranded kabel ??
Kabel i husinst. må ihvertfald bære mere end 6A/mm2 .. uden at stramme den
må det bære 15,5 amp for en 1,5mm2 . dvs. lige omkring 10A/mm2 ..

Hvis man strammer den lidt .. og regner med at kablet bliver fremført med
gode varmeafledningsforhold må der trækkes 18,5A på en 1,5mm2 ..

ud over dette har jeg tidligere haft en diskution med el-press som leverer
kabelsko samt LP som sælger kabler og kabelsko .. og der måtte jeg tage til
takke med et svar der sagde at:

Det er kabelfabrikanten der bestemmer ledningkvadratet ud fra hvilken strøm
de skal godkendes til. dermed sagt at hvis man køber en 25mm2 kabel er det
ikke ensbetydene med at kablet er 25mm2 ., men kun at kablet kan bære den
strøm som en 25mm2 skal kunne ..

~~Frank .,

Site Timeline