220V til USB strøm?

Hej. Jeg har en MP3 afspiller der skal oplades over USB. Der fulgte kun
et kabel med der kan oplade den fra computeren, findes der ikke en
anden dims man kan sE6%tte i et almindeligt vE6%gstik som sE5% doserer
passende mE6%ngde strF8%m til et USB stik? Jeg vil gerne undgE5% at vE6%re
afhE6%ngig af en tE6%ndt computer for at lade op.

Mvh.

Morten

Re: 220V til USB strøm?

Køb en aktiv USBhub.

Mvh. Uffe Ravn

Re: 220V til USB strøm?

Desværre er det ikke alle HUB'er som kan bruges, nogle af dem åbner ikke for
strømmen med mindre der er en tændt PC'er i den ene ende.
Prøv dem inden du køber en, mange gange er de de billige som duer.
mvh Niels

Re: 220V til USB strøm?

Jeg har en fra Thansen -
http://thansen.dk/product.asp?c65%7058457&n49%6908102&pn14%39374294

Hvis jeg sætter min USBstrømspareskinne til denne slukker skinnen ikke
selvom at computeren slukkes... så den vil jeg gå ud fra du kan bruge..

MVh daniel

Re: 220V til USB strøm?

"Daniel Pedersen" <danielp(superA)danielp.dk> skrev

Nu skriver Thansen: "Kræver ingen strømkilde - benytter strømmen fra
computeren/porten"

Så den duer jo nok ikke til at at lade en MP3ting uden computer ;-)

At du oplever at din spareskinne ikke slår fra, hænger nok sammen med at der
er konstant spænding på din USBbus (pleonasme) også i stby.

Ellers havde Aldi på et tidspunkt en Blutoothprinterserver til 100kr. det
virker udemærket som USBlader.

Mvh. Uffe Ravn

Re: 220V til USB strøm?

Og så alligevel, der er jo adaptor til!

Hilsen Mikkel

Re: 220V til USB strøm?

OK, så kender vi Thansen igen ;-|

Mvh. Uffe Ravn

Re: 220V til USB strøm?

Hej der er 5V DC i et USB stik maks 500 mA. Der findes en masse 220V AC
adaptere til 5V, så er det bare at klippe ledningen i og lodde et USB
kabel på.
se evt.
http://www.frontx.com/cpx108_2p8.gif

Mikkel