220V med 2 parallelle kontakter!?!

Jeg vil gerne lave en 220V ledning med 2 parallele kontakter, så
man tænde enten den ene eller den anden eller begge kontakter og
der kommer strøm igennem indtil begge kontakter bliver slukket.

          /------./ .----\
   ------/                \------
         \                /
          \------./ .----/

Fidusen er at jeg har en ADSL-router og en hjemmearbejdsplads
i kælderen i den ene ende af huset og endnu en hjemmearbejdsplads
i den anden ende af huset samt en fjernkontrol til at afbryde
strømmen til ADSL-routeren - men den ønsker jeg kun skal slukke
hvis der heller ikke er nogen i kælderen der arbejder og omvendt.

Andrew
--
*** The opinions expressed are not necessarily those of my employer. ***
* Software Engineer Andrew Engels Rump * BLIK og ROERarbejderforbundet *

Okay, men hvad er dit spørgsmål? Hvem der vil komme og lave det for dig
eller?

Re: 220V med 2 parallelle kontakter!?!
After drinking 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Bjarke Hansen"

Spørgsmålet var implicit om der var noget galt i det jeg skrev/=
tegnede, men indtil videre er tråden forsvundet ud af en tangent!
:-)

Jeg kan sagtens selv lave det, men vil bare sikre mig at jeg ikke
stod med: afbrændte sikringer, rygende ledninger eller et H(P)FI-
relæ som klapperede! :-)

Andrew
--
*** The opinions expressed are not necessarily those of my employer. ***
* Software Engineer Andrew Engels Rump * BLIK og ROERarbejderforbundet *
Re: 220V med 2 parallelle kontakter!?!

Du SKAL tage strømmen fra samme sted, du må ikke tage det fra en anden
gruppe.

Før et 4 leder kabel fra den ene afbryder til den anden, og lad både jord og
nul, og fasen til de 2 tændinger kommen fra samme ende af huset og i samme
kabel.

Lovligheden af det, skal jeg undlade at udtale mig om.

Mvh. Uffe Ravn

Re: 220V med 2 parallelle kontakter!?!

Det bliver hverken nemt eller billigt at lave lovligt, hvis det er 230V
siden det skal laves på.
Der skal være indikation af at strømmen er tilsluttet, hvis kontakten ved
apparatet bliver slukket.

NB. Det Uffe beskriver er ikke lovligt.

--
mvh Uffe

Re: 220V med 2 parallelle kontakter!?!

Det glæder mig.

Mvh. Uffe Ravn

Re: 220V med 2 parallelle kontakter!?!

Hvis routeren bliver forsynet med DC, ville jeg lave det med 2 identiske
parallelkoblede strømforsyninger på lavspændingssiden.

Men jeg er jo også slapstrømsmand.

Mvh. Uffe Ravn

Re: 220V med 2 parallelle kontakter!?!

Var det mig, ville jeg hurtigt regne ud, at de anstrengelser ikke kan
betale sig ;)

--
snipped-for-privacy@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ?  Find selv svaret på
Re: 220V med 2 parallelle kontakter!?!

Han har jo allerede lavet fjernafbryderen. Det han vil lave nu er at siker
sig imod uheldige afbrydelser.

Hvis man måler lidt, finder man ud af at der er mange ting hvor der er
besparelser ved at skifte til noget nyere eller slukke.

Eksempelvis målte jeg lidt på min switch, og købte derefter en ny, der var
tjent ind på et ½ år pga. et mindre strømforbrug.

Mvh. Uffe Ravn

Re: 220V med 2 parallelle kontakter!?!

mjoehhhh....  det plejer man da at klare ved at undgå afbrydere

Sig det til vor unger, og deres 250465 opladere ;)

Sidst jeg samlede til kasse, og satte lås på samme, lød der et
ramaskrig, efter 5 minutter ;)

JEg tør slet ikke tænke i slige baner - min switch's strømforbrug
drukner da helt i alt det andet ;)

--
snipped-for-privacy@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ?  Find selv svaret på
Re: 220V med 2 parallelle kontakter!?!

Hmm. måske batterierne udskiftningstjenlige.

Ok, vi andre har ikke dine stordriftfordele at drukne vores standby forbrug
i.

Mvh. Uffe Ravn

Re: 220V med 2 parallelle kontakter!?!

Hvad?
Kører du ikke på batterier?

;-)

--
mvh Uffe

Re: 220V med 2 parallelle kontakter!?!

*FNIS*

Mvh. Uffe Ravn

Re: 220V med 2 parallelle kontakter!?!

Du er en modig mand ;)

Din DAT er vist rykket en meter nærmere containeren -  hehe....

--
snipped-for-privacy@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ?  Find selv svaret på
Re: 220V med 2 parallelle kontakter!?!

AV!

--
mvh Uffe

Re: 220V med 2 parallelle kontakter!?!
Hej Uffe

Jan køre da Ford, gør han ikke ?

Mvh Max

Re: 220V med 2 parallelle kontakter!?!

Ford, Opel og Toyota, vist nok i sammen rækkefølge.

Mvh. Uffe Ravn

Re: 220V med 2 parallelle kontakter!?!

det er så lidt forkert ;)

Opel - Ford - og til nøds Toyota, er faktorenes korrekte orden

--
snipped-for-privacy@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ?  Find selv svaret på
Re: 220V med 2 parallelle kontakter!?!

Tror du jeg er en kanin ?

(ved nærmere eftertanke, vil jeg nok ikke kende svaret ;)

--
snipped-for-privacy@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ?  Find selv svaret på
Re: 220V med 2 parallelle kontakter!?!

Har du så taget med i beregningen hvor mange måneder af året du har tændt
for varmen i boligen?

F.ex. ser jeg ikke den store besparelse i at skifte til sparepærer, hvis man
har elvarme... Det største lysforbrug er alligevel i vinterhalvåret, hvor
man alligevel har varme på.

Leif

Site Timeline