220v lysregulering der ikke støjer..

Jeg skal finde subj. der skal bruges til at styre nogle lamper på en scene.
De må ikke støje i mit lydanlæg, hvad skal jeg se efter?
En ting er at købe nyt, en anden ting er at bygge selv. Vil en normal
lysdæmper på 500-1000W støje? kan det afhjælpes med et filter eller
afskærmning?

--
M.v.h. Peter Andersen.

Re: 220v lysregulering der ikke støjer..

scene.

En normal lysdæmper vil altid støje, det gør den fordi den hakker
sinuskurven istykker. Denne støj kan så reduceres med nogle filtre, men om
det er nok, afhænger af dit lydanlæg og hvor gode filtre du bruger.

Hvis du skal dæmpe lyset uden støj skal du bruge en variotransformator eller
en modstand.

Re: 220v lysregulering der ikke støjer..
eller

Der findes en anden metode, man ensretter 230V og pwm. det der er efter
ensretren, alle ledere ind og ud af denne slags lysdæmper filtræres med
netfiltre og du har ikke de problemer med støj i lyd anlæg.

--
Hilsen
   Peter N Petersen
Re: 220v lysregulering der ikke støjer..

scene.
Du skal bruge lysdæmpere af fabrikatet Helvar
http://www.vanpee.dk /

Tal evt. med dem om problemet og lyt til deres anbefalinger. Har selv brugt
flere af dem uden støjproblemer i audioudstyr.
Karsten H. Jensen

Re: 220v lysregulering der ikke støjer..

Ok, jeg kigger på det.

Jeg har ikke prøvet at stikke noget sammen endnu af noget som helst, så
egentlig ved jeg ikke om det i praksis vil gi støj med en tilfældig
lysdæmper af rimelig kvalitet. Jeg har 4-6 kanaler jeg skal ha reguleret på
á 500w.
Min lydinstallation er 24ch mixer, 10 mikrofoner, bas, piano, guitar,
monitorer (fødes af nogle ubalancerede forstærkere..) og især teleslynge.
Den sidste skal fungerer med det her setup og især her tænker jeg på om de
vil gi støj. Lamper og dæmper befinder sig inden for slyngen (lige som alt
andet udstyr...som fungerer fint og uden støj)

Enten skal jeg købe en eller anden færdig lavet dims til et mobildiskotek
der kan regulere det, eller også skal jeg bygge selv eller købe noget fra de
par steder KHJ eller Q anbefaler...
Hvad er billigst? /bedst i forhold til setup'et?

--
M.v.h. Peter Andersen.

Re: 220v lysregulering der ikke støjer..

de

For det første skal du være klar over at hjemmebygget grej kan være et
problem mht. forsikring og elsikkerhed

For det andet er de billige lysstyringer så billige at det næppe kan svare
sig at bruge flere timer på at bygge selv.. Specielt støjspoler, store
triacs, kølesystem og kabinet koster en hel del..

Til info koster en Botex dpx620 dimmerpack ( 19" rackmontering, 6 kanaler a'
2.3 KW, kan styres enten med fadere på forpladen, et remote signal ( 0-10V
DC ) eller DMX ) 3100,- kr incl. moms vejledende udsalg... Du kan se mere
info her: http://www.botex.com/3/dpx420.html

/peter

Re: 220v lysregulering der ikke støjer..

Allerede der er der mere end jeg har brug for. Den er overkill til det lys
jeg skal ha op, og prisen er alt for høj.
Så det jeg skal ha et noget af det mest simple overhoved og altså sådan set
bare noget som ikke støjer, og hvad prisen angår vil en eller anden brugt
dims være at foretrække.

--
M.v.h. Peter Andersen.

Re: 220v lysregulering der ikke støjer..

set

Tag lige og ring til Proshop-Danmark ( www.psdk.dk ) på 70252586 og hør
efter om de har et forslag... Jeg ved der findes billigere løsninger på
markedet, som dog ikke kan helt det samme..

Alternativt kunne du fortælle lidt om hvad du har tænkt dig at bruge på
projektet, og mere konkret hvad det skal kunne... Er det til Teater,
koncerter, "rock i synagogen" eller disco?.. Kravene er forskellige, og det
ville gøre det noget nemmere at skyde sig ind på hvad du skal have hvis du
fortæller lidt mere om det....

Du er velkommen til at kyle en mail til mig direkte hvis du skal have mere
vejledning, men jeg vil på det kraftigste fraråde hjemmebyg.. min
mailadresse er snipped-for-privacy@naeslund.dkFJERN

/peter

Re: 220v lysregulering der ikke støjer..

scene.

www.psdk.dk , spørg efter de billige Botex dæmpere... De er billige, men
støjer ikke i dit PA ( medmindre du har enten kabelproblemer, meget gammelt
grej eller billigt / defekt grej )

/peter

Site Timeline