220v ac til dc

Hej,

ind i min solcelle inverter.

en grund.

Vi snakker 2000Watt hvis det har noget at sige.

Mvh. Henrik

Re: 220v ac til dc

Hvad skal du bruge det til? - Hvis det ikke er for at oplade en
batteribank fra en generator.

Du skal (be)regne med 10 Ampere DC input til converteren, ensrettet og

af solpanelet under varierende lysforhold.

Kondensatoren til udglatning kan beregnes. Mener at huske at der skal

/Lars

Re: 220v ac til dc

Hej Lars

tillade mig at bruge en benzingenerator der laver 220volt AC, og gerne
bare vil have det ind i huset/elnettet.
Derfor vil jeg bruge den eksisterende og lovligt opsatte solcelle
inverter og skifte solpanelerne ud med generatoren om natten.
Solcellerne laver mellem 200 og 400 volt dc.

meget for lidt :S

Re: 220v ac til dc
Henrik Andresen skriver:

generatoren. Hvis du vitterligt mener at du skal bruge 10A og gerne vil
have en nogenlunde ren DC, skal du have 10.000-20.000uF kapacitet. Du

med tilbagevirkende kraft......

Re: 220v ac til dc

Hej Klaus,

ensretter og 10-20... uF kondensator er noteret :)

3. Ja skattefar ved godt hvad der er bedst for alle.

Re: 220v ac til dc

Er du tilslutet det offentlige lysnet hele tiden?

Mikkelsen og jeg fortalt dig hvordan du kan ensrette og tilkoble
generatoren.
Har du derimod en generator med sterlingmotor der bliver fyret med

effekt. F.eks. i et sommerhus uden El-tilslutning.

/Lars

Re: 220v ac til dc

Hej igen Lars,

Ja, jeg er tilsluttet lysnettet hele tiden.

var benzin vi snakkede om.

Mvh. Henrik

Re: 220v ac til dc

#selv magnetiseret generator#. Hvis den den ikke belastes med

ladelyt ligner en kortslutning. Indskydes en passende selvinduktion

indgang er at den indre modstand i solcellerne er stor, 25 ohm
eller mere.

Re: 220v ac til dc

du vender og drejer det.

--