208/256-pins prøvesokler?

Jeg har brug for at kunne skifte en større kreds "i et snuptag" på et print.
Jeg havde en ide om at jeg kunne købe en sokkel til dette men jeg er ikke i
stand til at finde en sokkel til formålet. Kredsen er enten en 208pins PQFP
eller en 256pins BGA sokkel(kredsen leveres nemlig i begge typer).

Kender i til nogen prøvesokler og forhandlere til ovenstående hus-type?

Eller måske bare et "trick" til hvordan man kan gøre hvis man ikke vil sidde
og "varme" BGA'er af og på ens print:-)

MVH
  Thomas

Re: 208/256-pins prøvesokler?

print.
PQFP
sidde
Det er ikke så svært at få fat i, men hvis du skal have noget der har
stabile forbindelser, koster de rigtig meget. Normalt 7-800 kr for en god
sokkel. Men alt efter hvad du skal bruge det til, kunne du jo lave et
adapter print. ? Eller købe et reballing kit til BGA´en :)

mvh. Casper

Re: 208/256-pins prøvesokler?

print.
ikke i
PQFP

700-800kr? hmmm, ja det er tre gange så meget som selve processoren...hmm...
Jeg kunne selvfølgelig lave et adapterprint som du foreslår...Det ender nok
med at blive løsningen da projektet helst skulle kunne holdes på en SU:-)

MVH
  Thomas

Re: 208/256-pins prøvesokler?

ikke

Du skriver de ikke er så svære at få fat i, kan du eventuelt slynge nogle
forhandlere ud?

MVH
  Thomas

Re: 208/256-pins prøvesokler?

god
Jeg kan ikke huske dem i hovedet. Jeg kan finde dem på mandag, når jeg
kommer på arbejde. I mellemtiden vil jeg lige se om jeg ikke kan finde en
sokkel i mine gemmer. Er BGA´en en finepitch ?
Og hvorfor skal du egentlig have den af boardet, er der ikke JTAG el. lign
interface. ?

mvh. Casper

Re: 208/256-pins prøvesokler?

et
208pins
nogle

Finepitch? Tjaaa, har aldrig arbejdet med BGA sokler før så det ved jeg
ikke. Der er 0.8mm mellem hver "ball" hvis det var det du mente?

Oprindeligt fordi jeg troede at soklerne var billigere end cpu'erne, så
kunne jeg nøjes med en cpu til flere boards...Jow der er JTAG på den...

MVH
  Thomas

Re: 208/256-pins prøvesokler?

Hmm er kortene tæt på hinanden eller kan de komme det ? For så kan du
lave det sådant at kun et board ad gangen bruger processoren men den
er "loddet til" dem alle :-). Skal nok lidt finger-spits-gefüle til,
men det kan lade sig gøre.

Mvh
  Klavs.

Site Timeline