2 strømforsyninger

Hej,

Hvis man nu har en strømforsyning der ikke kan levere strøm nok og man ikke
kan eller vil skifte denne, af den ene eller anden årsag, kan man så
supplere denne med en ekstra PSU?
Jeg har med andre ord 2 print forbundet via et fladkabel (+5V, GND,
Adresse/Data bus + diverse). Print 1 indeholder PSU og forsyner således
Print 2. Print 2 spiser i midlertid mere strøm end Print 1 PSU'en
oprindeligt var designet til. Jeg ser her følgende 4 løsninger:

1: Reducer strømforbrug for Print 2
2: "Forstærk" PSU på Print 1
3: Sæt PSU på Print 1 "ud af drift" og erstat med anden særskilt PSU
4: Tilføj ekstra PSU og lad denne drive Print 2

Hvis jeg her vil vælge løsning 4, hvad bør jeg så være opmærksom på?
Print 2 er en slags udvidelse til Print 1 og Print 1 er således designet til
at Print 2 og fladkablet ikke nødvendigvis er til stede.
Idet der jo er signaler mellem Print 1 og 2 skal disse jo have samme
stelniveau. Kan jeg så bare uden videre koble de 2 stel fra de 2 forskellige
PSU'er sammen og så klippe de 5V der går fra Print 1 til Print 2 og
tilslutte de 5V fra den nye PSU til Print 2?
Hvilke konsekvenser ville det få hvis der f.eks. slukkes/tændes for de 2
PSU'er individuelt?

Håber ikke dettte lyder alt for kryptisk ;-)

Mvh.
Ulf

Re: 2 strømforsyninger

løsning 1 er bedst.
ellers er løsning 4 også helt brugbar. stel skal være felles. Men 5V
adskilt.
Du kan komme ud for der sker mystiske ting fordi signalerne fra print 1
forsøger at levere strøm til print 2. eller omvendt. opencollector vil være
en fordel på databussen der løber mellem de to print. og så kun pull up
modstande på det ene print. stel er jo fælles.

Jacob

Site Timeline