2 psu'er i 1 pc

Jeg vil bruge 2 psu'er i en pc, hvor den ene bliver tilsluttet bundkort og
forskellige diske, den anden skal så trække grafikkortet og måske nogen
blæsere. Jeg kan godt starte begge strømforsyninger ved at forbinde pin 13
fra psu 1 til pin 13 på psu 2, og pin 14, psu 1 til pin 14, psu 2 ( det er
20 pin's atx connectorene ) på den måde bliver begge psu'er aktiveret på
samme tid når ben 14 bliver trukket lav. Men er der noget andet jeg skal
tage højde for. Når grafikkortet bliver tilsluttet får det måske en del af
dets strømforsyning gennem pci-ekspress slottet og resten igennem PCI-E 6
pin's strømkablet, og altså derved bliver forsynet fra 2 forskellige
strømforsyninger samtidig, jeg har lavet fælles stell flere steder, mellem
de 2 strømforsyninger. Jeg ved godt at det letteste ville være at få fat i
en større psu, men nu har jeg 2 mindre, og jeg har ikke noget imod at spare
lidt der hvis det kan lade sig gøre. Venlig hilsen Kim

Re: 2 psu'er i 1 pc

Er der forbindelse mellem eksempelvis 3,3 volten på det eksterne stik på
grafikkortet og de 3,3 volt der er på bussen.

Ja = glem det, er forsyningene ikke 110% ens vil de står og modarbejde
hinanden.

Re: 2 psu'er i 1 pc

Det var sådan noget jeg havde i tankerne.

Men mener du at hvis der er forbindelse? eller siger du at der er
forbindelse?
for det er jeg ikke klar over, og jeg vil helst ikke afprøve det med strøm
på, plus at jeg ikke lige har oplysningerne om hvordan de forskellige
spændinger er fordelt på foreksempel på bussen.
Mvh. Kim

Re: 2 psu'er i 1 pc

Det vil ret sikkert betyde at dit gfx kort brænder af.

--
MVH.
N_B_DK

det blir nogt skammel, og du får kun bøvl ud af det da de jo ikke er 100%
ens i spænding

--
    Venlig hilsen
        Calle.

Re: 2 psu'er i 1 pc
Jeg takker for alle svar, og da der vist er bred enighed om at det er en
dårlig ide, vil jeg finde på en anden løsning.
Venlig hilsen Kim

Re: 2 psu'er i 1 pc

1 PSU til bundkortet (og alt i den forbindelse) og 1 PSU til drev/blæsere.

Jesper Poulsen

Site Timeline