Latest threads in Electronics (Danish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

2 halogen pærer i serie
Hej Er det noget med man ikke må sætte dem i serie fordi de ikke bliver varme nok ? Kasper
7
7

Strøm gennemgang i BC547b
Hey Jeg sidder lige og roder med en AMV men jeg har luret lidt på BC547b´eren. og den kan så vidt jeg kan se kun trække 0,2A ved 50V Jeg skal køre AMV´eren på 12V og skal have 25 LED på hver...
24
24

Samsung tv...
Har et dyr i koma på op-bordet som er et model af samsung ws 32 m 066t (chassi skal visst vere Herkules) men det er mange af dem der har ens konstruktion i hs-delen. Mit problem er det at den skyder...

S: B&O Lamper 12V 30mA
Dem der altid springer. Her har jeg den nye type: Fabriksnye fra B&O. 125.- kroner + porto. Tlf: 23920510 E-mail: spamluskbå Husk at fjerne: dyt /KE Kofod.
6
6

0-50V strømforsyning
Hej, Jeg er ved at bygge en lab. strømforsyning baseret på LM10. Jeg bruger diagrammet på side 13 i databladet. ( ) Dette skulle kunne give 0-50V, 0-1A. Dette ønsker jeg så ændret til 0-50V...
19
19

Tåbeligt design af bærbar
Hej! Har lige brug for at græde - bær over med mig ;o) Skulle samle en ældre 1GHz Zitech bærbar. Virkede fint indtil den blev samlet færdig, hvorefter den ikke ville tænde længere. Årsagen? Et...
28
28

SMD Dioder
Puue ha dada de er små i år.. Jeg er igang med at udskifte instrumentlys i min bil til blå.. og en eller anden ingenør på en bilfabrik i tyskaland har valgt at det skal være smd... Hmm.. Nu...
4
4

PIC hvordan?
Jeg kunne godt tænke mig at vide lidt om PIC kredsene. Findes der noget litteratur på dansk. Som kan bruges til selvstudie. På forhånd tak for svarene. Børge
3
3

Hvilken Pic ?
Hvilken Pic vil i anbefale, til hobby elektronik, jeg st=E5r nemli og tripper mellem 16F84 og 18F8722, men er der en i vil mere anbefale, MVH Kevin
14
14

Re: Diagram søges til Teknisk skoles elev-strømfor synings-konstruktion
f skilde =E5 t Ja tak, cbandresen SNABELA gmail PRIK com -- Christian...... Justitsministerens forslag om 7 dages f=E6ngsel hvis man tages med kniv i nattelivet, og det skal v=E6re prompte afregning:...
2
2

Alarm til LAN/IP
Hej, ved ikke om den er galt placeret, men kender I til en type alarm/sirene, som kan tilsluttes LAN og aktiveres (tændes) via IP? Venligst Arne Johansen
3
3

Stepmotor
Hej, Jeg ved godt at der er flere indl=E6g her omking stepmotore, men jeg kunne ikke rigtigt finde ud af det, nok pga. jeg er helt ny indenfor det her omr=E5de. Jeg har to unipol=E6r stepmotore, Det...
5
5

finde ladeledninger på batteri
hej i alt vidende orakler, jeg har et lille problem, ( nok flere men det er kun det ene jeg søger hjælp til her ) :-) jeg har en mio 168 digiwalker PDA hvor ladestikket er knækket af printet,...
4
4

Program til mus
Hej NG. Jeg ved ikke om dette er det rigtige forum, men lidt har det at gøre med elektronik. Jeg har et irriterende problem, som jeg håber i kan hjælpe med. Når jeg kører i schematic har musen en...
3
3

AA NiMH - har I været ude for det ?!?
Hej Jeg har, eller rettede havde, et par "NoName" AA NiMH celler. Som så mange andre gange før blev de ladt op og sat i en træklods med dertil udborede huller (så der er styr over dem og de ikke...
3
3