Latest threads in Electronics (Danish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Hjælp til 40A H-bro
Hej Jeg er ikke den helt store høj-effekt udvikler, men jeg står og skal bruge følgende: En H-bro som skal kunne klare 40A i nogle sekunder. Typisk 10-20A kontinuert. Den må meget gerne være...
7
7

parallel kobling af L78S15CV
Hej Jeg har brug for en 24 til 15 volt converter til min bil. Skal kunne levere 4-6 ampere og har tænkt mig at sætte den til at lade på et lille blybatteri så jeg har lidt 12 volt forbrugsstrøm...
8
8

Elfa kundepolitik
Er der nogle der kan forklare, hvorfor man som almindelig privatkunde ikke mere kan handle hos elfa. De kræver et kunde nummer og man skal være momsregistreret for at få et sådan. Jeg har køt...
9
9

impuls-uge-timer til progammering 24/7
Hejsa. Jeg leder efter en timer med kontakts=E6t der kan give en puls p=E5 et given tidspunkt p=E5 d=F8gnet p=E5 en vilk=E5rlig dag. dvs et d=F8gnuge ur meddisplay, evt med dato styring. Men selve...
2
2

PS3 - HDMI - DVI og B&O TV ??
Kære gruppe. Håber dette er det rigtige sted at spørge ? Jeg har lige købt en playstation 3 - desværre kan jeg ikke få HDMI, da mit tv åbenbart ikke er HD Ready - pis pis. Jeg købte et kable...
1
1

God loddestation
Hej, Jeg skal bruge en loddestation til max 1000 kr - er der nogle eksperter her i gruppen som kan give et forslag?
4
4

Kan reperation af tv svare sig?
Har et Philips 32PW8506/R12 tv som er ved at gå i stykker. Det viser sig ved at billedet ikke kan strækkes helt ud til siderne af rører og derfor buer indad i kanten på midten samt at tv'et...
4
4

Hvor købes AVR Butterfly
Hejsa Nogen der har en ide om hvor man kan købe AVR Butterfly udviklingskit ? Jeg har fundet den til ~20$ på men fragt 70-80$ Så hvis den kan købes et andet sted uden SÅ store fragomkostninger......
4
4

Overvågningskamera - infrarøde lysdioder
Jeg skal have sat et overvågningskamera op og der er ofte mørkt hvor det skal operere. Jeg tænker at sætte infrarøde lysdioder op. Men hvordan er placeringen mest optimal? Omkring linsen som på...
10
10

Programmering af Pic/Amtel
Til min modeljernbane skal jeg bruge Ca. 80 ens kredsl=F8b til at skifte en r=E6kke sporskifter i en sekvens. N=E5r der kommer en puls fra en rel=E6kontakt skal 8 udgange g=E5 h=F8j med= en pause...
9
9

Udskiftning af skærmpanel på Creative Zen
Hej Knægten har smadret skærmen på sin Creative Zen Vision: M. Jeg har demonteret panelet men mgl. et nyt. Jeg har forhørt mig hos forhandleren men fået at vide, at sådan et panel ikke kan...
3
3

luplampe
Hej Hvis det er den forkerte gruppe, så henvis mig venligst til den rette. Jeg savner en god luplampe. Har den almindelig kendte med et rundt lystofrør 22 w. Kunne bruge en lidt mindre klundret en -...
10
10

Elmåler med puls
Jeg har k=F8bt denne din skinne m=E5ler med puls udgang Hvordan laver jeg noget elektronik der kan t=E6lle disse pulser og s=E5 overf=F8re dem til en PC /Gandalfdk
15
15

Silicone olie og datasignaler??
Hej Er siliconeolie/spray elektrisk ledende i forbindelse med datasignaler? Jeg overvejer at ombygge min tv harddiskrecorder sådan, at jeg med et snuptag kan skubbe en normal ATA66 harddisk direkte...
6
6

Ikke helt off topic
Hej Jeg læste tråden om udskiftning af lytter på bundkort. Og så tænkte jeg (det kan jeg faktisk, selv om chefen vil benægte) På mit bundkort sidder der vist 12 lytter i de spændings...
4
4