Latest threads in Electronics (Danish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Circuit Design
Hej. Sidder her med PCDMM fra Circuit Design, nogen der ligger inde med manual + pc program til denne.? Mvh Michael

En hex dekoder af AVR kode?
Halløj. Har fundet noget kode på nettet som er i hex, som jeg er vældig interesseret i at kigge nærmere på. Ejerens mail er vist udgået, ellers kunne jeg blot have spurgt. Men findes der en...
6
6

Fremstilling af print
Hej Når jeg laver print syntes jeg at selve ætsningen er det største problem. Udlægningen, boring og loddelak er noget jeg kan lide at beskæftige mig med, men selve råarbejdet med printet gider...
37
37

lidt OT: Salg af TFT paneler
Hej Gruppe Jeg har ca. 70 stk. 15" tft paneler til at ligge, som jeg egentlig havde tænkt mig at bygge en kæmpe skærm af (8x8) men har indset at det får jeg aldrig tid (eller plads) til... derfor...
6
6

Step motorer, hastighed og C#
Nu har jeg endelig fået kontrol over en stepmotor med et lille C# program, MEN ... Jeg kan ikke få den til at køre mere end ca. 100 RPM før den begynder at brumme og blokere af og til. Er det...
15
15

Eagle : track brede og autoroute
Halløj NG. Hvordan kan jeg i schmatic fortælle eagle hvilke forbindelser mellem komponenter og Vcc/Vee/GND ect. være af en vis størelse/brede end default (0.006 inch?) ?? Jeg kan godt vælge...
2
2

Trafo
Jeg har en sekundærvinding fra en 230V trafo, 16,4V, 0,9A. Jeg har behov for 12V til en kjølevifte og noe 5V, men det blir mye efekt å brenne bort dersom jeg tar det på den enkle måten:...
2
2

Microcontroller udviklingskit & udviklingsværktøj.
Microcontroller udviklingskit & udviklingsv=E6rkt=F8j. Jeg vil gerne i gang mad at lege med microcontroller Men hvad skal jeg k=F8be.. Og compiler og debugger skal ikke koste en formue /Gandalfdk
6
6

Millivoltmeter
Hej jeg søger et sådan kig venligst under elektronik løsdele og målegrej. Børge
1
1

LED Touch sensor
Hej Er der nogle der har leget med det princip: Erfaringer? Kasper

220 volt til 22 volt transformator
St=E5r og mangler en 220 AC volt til 22 DC volt (1,25A) transformator. Har googlet rundt i en del danske netbutikker, men enten kan deres transformatorer ikke levere de 22 volt (max 16 volt), eller...
12
12

"laderelæ" til knallert ?
Hej ! Jeg har lidt problemer med strømmen på min gamle yamaha knallert og jeg er ikke særlig elektronik kyndig :( Lysspolen leverer strøm til forlys/baglys, og til at lade batteriet med. Spolen er...
2
2

Datablad på J-FET UP-07
Kan nogen af jer kloge hoveder hjælpe mig med et datablad på UP-07 J-FET? Google er ikke min ven i den forbindelse... . Ved direkte kontakt fjern SLET DETTE i min mail adresse. God weekend til jer...
10
10

8051 assembler prog.
Hej Er der nogen der ved om det er muligt at ændre/erstatte en talværdi i en tekst linje med en anden? Jeg bruger ASEM-51 som assembler til 8051. Det jeg er ude efter er at kunne gøre fx....
2
2

RC Led til motorværn
Hej, Jeg er interesseret i at vide hvorledes man dimensionerer et RC led til et motorværn. Altså, hvis man har et givent motorværn med en motor på, hvorledes beregner man så værdien og...
2
2