Latest threads in Electronics (Danish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

B&O MX4000 St By mode
Hej Jeg har en B&O MX4000 som ikke kommer ud af St By mode Der er 310 volt på C9 på primær side af switch moden Over C42 100uF er der fint 8 volt i st. by mode Når jeg så trykker på TV på...
4
4

Hastighetsregulering av 230V seriemotor?
Jeg skal hastighetsregulere en 230V seriemotor, ca 300W. Jeg ønsker å bruke en PLL-løsning: En variabel frekvens oscilator som "masterhastighet", 74x124? XOR som fasekomparator, 74x86? Filter,?...
4
4

Hvilken Kontroller?
I et fjernkontroller sett finner jeg en 16 pins krets, merket: SPMC802SY-006 MFC2578A 0723 eller (i en annen): SPMC802A-HD032 MFC2576 0716 Jeg går ut fra at det er en mikrokontroller og ar det den...
2
2

findes der opladelige knapcellebatterier ?
Hej Ng ! Kan man få opladelige knapcellebatterier ? Jeg tænker på noget a la´de backup celler der typisk sidder i en Computer - gerne noget med loddeflige på.
4
4

CAN VS. Modbus
Hej Nogle der har kendskab til begge protocoller der kan fortælle mig kort om forskellen og fordellen mellem de 2 protocoller? Jeg ved modbos er free mens can skal der betales til men uC har can...
4
4

Lime modstand fast på køleplade
Hej.. Jeg har en 5W keramisk effekt modstand jeg skal have sat fast på en køleplade.. jeg overvejer at lime dem sammen.. men hvad kan anbefales at bruge til dette projekt.. det skal jo også være...
14
14

Eagle newbie
Hej I ved allesammen så meget...:) Jeg er ved at forsøge mig med printlayout i Eagle, men uanset hvor meget jeg læser i hjælpefilen, bliver jeg ikke klogere på hvordan jeg får printet selve...
2
2

Rettelse
>Der er ingen overlapning mere.

Stort til lykke til fire piger.
Hej gruppe Nørderne er slået. Med mange længder! Fire piger der laver opgave på et handelsgymnasium. Som sikkert "bare" gik ud på at konstruere et firma-koncept. Jeg synes det er vildt sejt af de...
17
17

Eagle og Gerber filer
Er der nogen her, der har kendskab til, at skabe/fremstille Gerber filer fra Eagle *.brd (PCB) Og som hved, hvor man kan download et program der kan indlæse disse Gerber filer og vis mig, om jeg har...
13
13

Måling af temperatur
Hej folkens, Jeg st=E5r for at skal arbejde med emner temperatur i en 5. klasse. Jeg kunne godt t=E6nke mig at de pr=F8vede at samle et simpelt kredsl=F8b, som kan m=E5le om temperaturen stiger eller...
12
12

Hvor køber jeg grafitmaling?
Jeg bruger en grafitmaling til afskærmning. Den har den store fordel at den IKKE leder så godt som f.x. en metalskærm, og den er let at påføre en plastkonstruktion. Indtil nu har jeg brugt een,...
7
7

Tilslutning af subwoofer?
Hej NG. Jeg har købt en ældre rørforstærker ( Luxman LV 105u ) og ville gerne tilslutte active subwoofer sammen med mine små højtalere. Der er ingen sub. tilslutning, de er heller ingen Pre-out....
3
3

Tid for total strømstyrke i batteri
Jeg skal have lidt hjælp til at regne den her ud: Jeg har to pære på 21W = 42W ialt på 12V det giver så 3,5A Hvis jeg så vælger et blybatteri på 12V og 5,0Ah Hvordan dælen regner jeg så ud...
3
3

Løbelys
Er det ikke noget med at der er en IC ting hvor man kan "linke" dem sammen så man kan lave et løbelys med et uendeligt antal LED.. nogle der har et diagram eller et link? //Brian
1
1