1600W transformator, 230V -> 110V

Hej alle jeg leder efter en 230V -> 110V tranformator der kan klare en
belasting på 15A på sekundærsiden. Er der nogen der ved hvor man kan
skaffe sig sådan en forholdsvist billigt?

/Preben

Re: 1600W transformator, 230V -> 110V

    Kærsten har lige fået sådan en fætter (uden trafo) hjem fra taiwan...
den er opgivet til 1600w, og vejer ca. 100g eller lignenede... i mine øre
lyder det sygt, og skal også skille den ad snart, da den koster ca. 30Kr.
derover.

    Ellers tjek Harald Nyborg og T-hansen de har sådan nogen.

    VH
    Lars Molnit.

Re: 1600W transformator, 230V -> 110V

har engang købt sådan en elektronik dims der kunne det samme.. bare fra
USA. Det var god nok til pære... men ellers ikke.
Hvis der skal trækkes en motor eller stort varmelegeme er en trafo nu
altså det bedste. en de vejer som ind i et ondt år.

EH

Re: 1600W transformator, 230V -> 110V
Kunne lyde som en simpel diode, som så kun returnerer halvdelen af de 220
volt.
Er dog ikke så god i mine ører, da der stadig er 220 volt, blot halv så tit.

I usa så jeg en dims der var betegnet som en lysdæmper, da lampen så kun
lyser på halv kraft. Den var flad som en 1 krone, og kunne så ligge i bunden
af lampe fatningen.

--
Christen Fihl
http://HSPascal.fihl.net

Re: 1600W transformator, 230V -> 110V

Jeg tror ikke at det duer hvis der ikke er trafo i. Den skal bruges til
at træke nogle andre trafoer og andet, så en dimmer der hakker
spændingen op tror jeg ikke virker så godt.

/Preben

Re: 1600W transformator, 230V -> 110V
klare en
man kan

Prøv i en gammel kopimaskine. På mit job skrællede vi en gammel
stor maskine, og der sad et monstersvin af en trafo, godt nok kun
på 100V, men den skal nok ha' været på ca. 1600W. Den forsynede
to halogenlamper på 1100W og 550W.

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Re: 1600W transformator, 230V -> 110V
Hej Preben

Du kan få en hos www.aanielsen.dk  den koster kun 1600.-kr. + moms.

Mvh Max

Re: 1600W transformator, 230V -> 110V

Nu er det vel ikke en pris du har set på hans hjemmeside? Det er adskille år
bagud.

Re: 1600W transformator, 230V -> 110V

år

"Sidst opdateret 13/7-2000"

Re: 1600W transformator, 230V -> 110V
Hej HKJ

år

Jo det er fra hjemmesiden, men efter hvad jeg kan se rundt omkring burde den
pris stadigvæk holde.

Jeg ville nu personlig overveje at få lavet en ny trafo eller få den gamle
viklet
om hvis den er til at skille ad. Man kan jo altid kontakte
http://www.vrt-transformer.dk/ og snamme lidt med dem om opgaven, det er
et rigtigt hjemmefusker venligt firma med meget rimelige priser, jeg har
fået
lavet special trafoer i meget små styktal (2-10) til priser der ligner den
man
giver for standard trafoer i samme størrelse.

Mvh Max

Re: 1600W transformator, 230V -> 110V

Hej!
Det er godt en "saftig" effekt.....
Jeg kan klare et stk. trafo på 1000W. Du kunne jo løse problemet to sådanne
"kæmper"

Mvh,
Torben W.

Site Timeline