15v til 12v og 13v

Hej alle

Jeg forsøger at spare 1 powerbrick væk i noget semi-mobilt udstyr.

Den ene dims bruger 12V 1A, den anden 13V 1.3A.
Jeg har ikke umiddelbart lyst til at eksperimentere med at finde en spænding
som begge dimser kan leve med.

Er der en simpel måde hvorpå jeg kan lave de nødvendige spændinger ud fra fx
15V. Det ville være smart om det kunne laves relativt kompakt.

Optimalt ville det være om der var et design der fx kunne omdanne alt fra
14V til 24V til de ønskede spændinger.

Nogen forslag?

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter

Re: 15v til 12v og 13v

Nu har den lige været oppe: http://dion.swamp.dk/carpower.html

Sæt den til at lave 12,8 volt, det bør være nok til 13 volten og en
diode i serie med 12,8 giver 12,1 og de er fint til 12 volten....

Hvad udstyr skal du drive ?

Re: 15v til 12v og 13v

Så den godt.. I betragtning af mine muligheder/evner tror jeg ikke jeg kan
lave det kredsløb kompakt nok til at det for alvor giver en reduktion i
størrelse.
Jeg havde håbet på noget i retning af dette:
http://linitx.com/product_info.php?products_id39%6

Well, det er en gammel ide, der nu virker i prototype:
http://groups.google.com/group/dk.teknik.elektronik/browse_thread/thread/3b7b33d3f617aff6
På det tidspunkt troede jeg at begge enheder skulle have 12 volt.

Det er grundlæggende en Nextnet CPE fra Clearwire, og en Linksys router der
har et UMTS-kort.

I første omgang er ambitionen at få den pakket i en pæn kuffert-ting, og der
er de 2 powerbricks noget i vejen.

I starten skal den så bare forsynes med 230 volt fra en inverter i bilen.
Hvis det viser sig at dækningen er brugbar, så kan jeg lege med noget
batteri så der er WLAN omkring bilen, også efter motoren er slukket.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter

Re: 15v til 12v og 13v

Hvis det du mangler er DC-DCkonvertere, så har ALDI dem til 149kr for
øjeblikket.

Mvh. Uffe Ravn

Re: 15v til 12v og 13v

Interessant.. Kan du sige noget om størrelse, input og output?
Kunne ikke finde noget på deres hjemmeside

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter

Re: 15v til 12v og 13v

Ja, i morgen.

Mvh. Uffe Ravn

Re: 15v til 12v og 13v

Jeg smider et dårligt billede i dk.binaer

Input 12-13,8VDC

Output 15/16/18/20/22/24VDC
6000mA 22/24V dog kun 5000mA

Næh, det er også et nedsat restparti, så du skal finde en ALDI der stadig
har dem, jeg har dog set dem i flere forretninger.

Og ja jeg ved godt at de kun går ned til 15V ud, men det er der vel råd for.

Mvh. Uffe Ravn

Re: 15v til 12v og 13v

Det må kunne lade sig gøre med en 7812 løftet i bunden med en diode til
knapt 13 V og endelig en 7812. Til den angivne strøm skal der bruges en
mindre køleplade.
Karsten H. Jensen
Re: 15v til 12v og 13v

tjah...

Du ringer til mig på mandag, og så snakker vi om det. Jeg har lavet en
del "12V" udstyr.

Mail mig direkte,

Bo-at-sidebanen-dot-dk

Site Timeline