Latest threads in Electronics (Danish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Mentor søges...
Hej alle Jeg har længe været facineret af elektronik og hvordan man kan lave en masse ting, ud af en masse små ting.. Nu har jeg fået "skrabet" et par projekter sammen .. og kunne efterhånden...
9
9

Hjælpt til at finde "kontakter" på motherboard
Jeg kan d=F8d og pine ikke finde de kontakter, der sidder lige til h=F8jre for batteriet p=E5 dette motherboard. Mine har ved et uheld mistet toppen/kappen. Jeg ville blive meget glad hvis, der er...
4
4

PC LCD skærm problem
Hejsa, jeg har et problem med min Samsung T710, som jeg lige vil høre, om I har nogle gode ideer til at få til at virke igen før jeg giver helt op. Problemet er, at den oftere og oftere når den...

Velleman K8055 USB Eksperiment Board
jeg har for længe siden købt sådan en Velleman K8055 USB Eksperiment board.. og nu vil jeg gerne igang med at programmere lidt til den.. bare i første omgang noget simpelt tænd og sluk af...
5
5

CCD-sensor
Greetings! Jeg overvejer at anskaffe mig et DSLR som har samme funktionalitet som mit SLR. Men den optimale løsning må vel være en digitalisering af det eksisterende SLR, så i den forbindelse...
65
65

lydbøger
Findes der lydbøger om Elektronik.? JoB
2
2

Følsomhed af sensor i sensorlampe?
Hej i denne gruppe...Jeg har bl.a. en sensorlampe i min indkørsel ved carporten...dejligt i disse mørke tider...meeen den er for følsom, og tænder f.eks. for tit når det blæser meget - jeg mener...
2
2

Pære til sensorlampe
Hej gruppe (håber at det er den rette). Jeg har købt en sensorlampe som tænder ved passage, når lyset i rummet er under et vist niveau og holdes tændt i x-minutter. En sådan lampe vil have mange...
6
6

Re: Pic kredsløb / kode virker ik?
frembragte: Hejsa Kevin H Ja jeg kan dsv ikke hjælpe dig med dit konkrete problem, men vil bare gøre dig opmærksom på at der findes compiler til Pascal, Basic og C Hvis det evt var noget for dig...
2
2

Cypress PSoC Development Kit CY3205-DK w/ ICE-4000
Hej Mit udviklingskit fra Cypress ( er til salg: mvh Klaus
7
7

Bluetooth On/off ting
Hej med jer Jeg har engang stødt på en on/off ting på nettet, som kunne styres via bluetooth fra mobilen.. nogle der har erfaringer med disse produkter, eller hvor det kan købes? og ikke mindst...
10
10

Større afstand mellem kobberlederne i eagle autorou te.
Hejsa. Jeg er ved at lave et kredsl=F8b p=E5 min skole, hvor vi selv =E6tser boardet osv. Derfor kunne jeg godt t=E6nke mig, at lave en st=F8rre afstand mellem tr=E5dene p=E5 mit printboard lavet med...
4
4

Kamera afbrændt?
Hej NG! Jeg har en Canon Powershot A400, som jeg er 'kommet til' at vende batterierne forkert i. Nu kan jeg ikke starte den mere! Ved at måle strømforbruget kan jeg se, at dens forbrug, når jeg...
4
4

Thyristor til Migatronic svejseværk
Hey! Jeg har lånt en bekendts svejseværk, et Migatronic LTE-140. Nu er det desværre gået i stykker - den ene thyristor er kortsluttet, den anden ser ud til at have overlevet. Der står således...
1
1

Re: Pic kredsløb / kode virker ik?
Hejsa, -- Loop1 decfsz COUNT1,1 goto Loop1 -- Her trækker du konstanten 1 fra 'COUNT1'. Resultatet placeres i 'COUNT1'. På et eller andet tidspunkt når 'COUNT1' værdien 0. Du reinitialiserer...
5
5